Tavaly tovább csökkent a sörpiac

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 27. 08:00

2008-at követően tavaly is folytatódott a sörpiac csökkenése– derült ki a GfK Hungária
ConsumerScan adatbázisának adataiból. Ennek hátterében az egy háztartásra jutó átlagosan megvásárolt sör mennyiségének csökkenése áll.
Sört a magyar háztartások közel háromnegyede vásárol legalább egyszer egy évben. 2008-ban a kategória vásárlói hatóköre 67 százalék volt, amely 5 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban. A tavalyi évben azonban a háztartások 71 százaléka vásárolta legalább egyszer a kategóriát, amely közel azonos mértékű, mint a 2008-at megelőzőidőszakokban. A háztartások által sörből megvásárolt mennyiség több mint 6 százalékkal csökkent. A visszaesés hátterében az egy vásárló háztartásra jutó átlagos mennyiség csökkenése áll. 2007-ben ez a mennyiség 86 liter volt, 2008- ban már csak 81, míg tavaly mindössze 72 liter.

A vásárlási intenzitás csökkenése a vásárlási alkalmak visszaesésének és az egy vásárlási alkalomra jutó mennyiség csökkenésének köszönhető. A csomagolástípusokat vizsgálva elmondható, hogy a műanyag palackos kiszerelések
mennyiségi piacrésze tovább növekedett a tavalyi évben. Az elmúlt években a dobozos kiszerelések mennyiségi piacrésze 50 százalék volt, azonban a tavalyi évben 6 százalékponttal nőtt a szegmens mennyiségi piacrésze.

Egy átlagos háztartás 71 liter sört vásárolt 2009-ben, azonban a 3-4 fős háztartások
esetében ez a mennyiség 102 liter, a 29 évnél fiatalabb háziasszonnyal rendelkező háztartások esetében 133 liter. Ezenkívül átlag feletti mennyiséget vásárolnak átlagosan a délnyugati régióban.

Kapcsolódó cikkeink