Rekordforgalmat bonyolítottak a decemberi ünnepek édességeiből tavaly

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 11. 17. 12:10

Rekord forgalmat ért el a decemberi ünnepek szezonális édességeiből az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly. Minden eddiginél többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek az emberek kereken 650 tonna édes ajándékra. Egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

nielsen-december

A boltok bevétele legutóbb november-december folyamán 10 százalékkal haladta meg az előző évi hasonló periódusét. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal adtak el többet a boltok, egyik november-decemberi időszakról a másikra.

Legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás figura, amire közel 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az utolsó két hónapban tavaly; 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Második legnépszerűbb kategória a hagyományos ajándékcsomag: átlátszó zacskóban pár csokoládé és nassolni való. Tavalyi csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal kisebb, mint az azt megelőző év november-decembere során.

Utána az adventi kalendárium következik, közel 200 milliós forgalommal, majd az ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz, valamivel 100 millió forint felett.
Kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi eladás édes karácsonyfadíszekből, kerekítve 100 millió forintra.

Amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit. Az ottani vonzóan kihelyezett, széles és mély kínálatból, továbbá promóciókból szívesen választanak.

A vásárlók döntése okozta, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre már 84 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly, értéket tekintve. Ez 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.

Érték szempontjából a 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletek érték el a legnagyobb piaci részesedést: tavalyi 54 százalékos részarányuk ugyanakkora, mint az egy évvel korábbi szezonban.

A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya pedig 28 százalékról 30-ra emelkedett.

A decemberi ünnepek szezonális édességének értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása az egyes szegmensek között. Százalékban.

Szegmens 2012. november-

december

2013. november-

december

Mikulás figurák 58 62
Hagyományos ajándékcsomag (átlátszó zacskóban néhány édesség) 14 12
Adventi kalendárium 9 7
Ajándékcsomag, amelyben játék is van 5 4
Karácsonyfa díszek 3 4
Figurák Mikulás nélkül (pl. hóember, szarvas, stb.) 3 3
Egyéb 8 8

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

A decemberi ünnepek szezonális édességének értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása az egyes bolttípusok között. Százalékban.

Bolttípus 2012. november-

december

2013. november-

december

2 500 nm felett

54

54

401-2 500 nm

28

30

201-400 nm

5

5

51-200 nm

11

9

50 nm és kisebb

2

2

Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

Kapcsolódó cikkeink