Rekordforgalmat bonyolítottak a decemberi ünnepek édességeiből tavaly
Rekord forgalmat ért el a decemberi ünnepek szezonális édességeiből az élelmiszer-kiskereskedelem tavaly. Minden eddiginél többet, mintegy 2,7 milliárd forintot költöttek az emberek kereken 650 tonna édes ajándékra. Egyebek közt ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A boltok bevétele legutóbb november-december folyamán 10 százalékkal haladta meg az előző évi hasonló periódusét. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal adtak el többet a boltok, egyik november-decemberi időszakról a másikra.
Legnagyobb sláger a csokoládé Mikulás figura, amire közel 1,7 milliárd forintot adtak ki a fogyasztók az utolsó két hónapban tavaly; 18 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Második legnépszerűbb kategória a hagyományos ajándékcsomag: átlátszó zacskóban pár csokoládé és nassolni való. Tavalyi csaknem 320 millió forintos forgalma 11 százalékkal kisebb, mint az azt megelőző év november-decembere során.
Utána az adventi kalendárium következik, közel 200 milliós forgalommal, majd az ajándékcsomag, amely játékot is tartalmaz, valamivel 100 millió forint felett.
Kiemelkedő mértékben, 46 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi eladás édes karácsonyfadíszekből, kerekítve 100 millió forintra.
Amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti a nagy üzletek tágas eladótereit. Az ottani vonzóan kihelyezett, széles és mély kínálatból, továbbá promóciókból szívesen választanak.
A vásárlók döntése okozta, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletekre már 84 százalék jutott a szezonális édességek bevételéből tavaly, értéket tekintve. Ez 2 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
Érték szempontjából a 2 500 négyzetmétert meghaladó üzletek érték el a legnagyobb piaci részesedést: tavalyi 54 százalékos részarányuk ugyanakkora, mint az egy évvel korábbi szezonban.
A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya pedig 28 százalékról 30-ra emelkedett.
A decemberi ünnepek szezonális édességének értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása az egyes szegmensek között. Százalékban.
Szegmens | 2012. november-
december |
2013. november-
december |
Mikulás figurák | 58 | 62 |
Hagyományos ajándékcsomag (átlátszó zacskóban néhány édesség) | 14 | 12 |
Adventi kalendárium | 9 | 7 |
Ajándékcsomag, amelyben játék is van | 5 | 4 |
Karácsonyfa díszek | 3 | 4 |
Figurák Mikulás nélkül (pl. hóember, szarvas, stb.) | 3 | 3 |
Egyéb | 8 | 8 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
A decemberi ünnepek szezonális édességének értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása az egyes bolttípusok között. Százalékban.
Bolttípus | 2012. november-
december |
2013. november-
december |
2 500 nm felett |
54 |
54 |
401-2 500 nm |
28 |
30 |
201-400 nm |
5 |
5 |
51-200 nm |
11 |
9 |
50 nm és kisebb |
2 |
2 |
Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >