Tavaly nőtt az idegenforgalmi bevétel Csehországban
Mintegy 51 milliárd koronával (841 milliárd forint) 118 milliárd koronára (1947 milliárd forint) emelkedtek tavaly Csehország idegenforgalmi bevételei. A koronavírus-járvány előtti utolsó év, 2019 bevételeit, amelyek 167 milliárd koronát tettek ki, azonban még nem sikerült meghaladni – közölte a Czech Tourism állami ügynökség pénteken Prágában.

Többen utaztak Csehországba
Csehország tavalyi idegenforgalmi kiadásai 46 milliárd koronával 116 milliárd koronára emelkedtek 2021-hez képest. A 2019-es kiadások összege 135 milliárd korona volt.
Tavaly a legtöbbet, 42 milliárd koronát, az ukrán vendégek költötték el Csehországban, a második helyen a németek voltak 18 milliárd koronával, míg a harmadikon a lengyelek 12 milliárddal.
Az ügynökség értékelése szerint az ukránok tavalyi első helye alapvetően az orosz-ukrán konfliktussal magyarázható, nem pedig a klasszikus turizmus eredménye.
Egy külföldi turista tavaly átlagosan napi 1900 koronát (31 350 forint) költött el Csehországban, 300 koronával kevesebbet, mint 2021-ben. 2020-ban a napi kiadás 1820 koronát tett ki – olvasható a jelentésben.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >Visit Hungary: világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar vidéket
Világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik Budapestet és a magyar…
Tovább olvasom >Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ és az MKIK
Együttműködési megállapodást kötött az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK)…
Tovább olvasom >További cikkeink
25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >Akit a szakma gőze megcsapott
A 2024. év egyik Gundel-díjazottja Rácz Mihály, a családi vállalkozásban…
Tovább olvasom >Megduplázza saját márkás kínálatát a Co-op Wholesale
800 000 fontos befektetéssel bővíti a brit Co-op Wholesale saját…
Tovább olvasom >