Tavaly mintegy 2 százalékkal nőtt a sör értékesítése
Tavaly mintegy 2 százalékkal növekedett a magyar söripar által értékesített sör mennyisége, és erre lehet számítani az idén is – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az MSSZ tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Zrt. négy magyarországi gyárában összesen 6,2 millió hektoliter sört állítottak elő 2014-ben.
A sörgyárak közel 1700 embert foglalkoztatnak és beszállítóikon keresztül munkát adnak további 25 ezernek a becslések szerint. Az MSSZ tagvállalatai 2014-ben 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a közteherviseléshez.
A prémium kategóriájú sörökből tavaly 23 százalékkal több fogyott, mint az előző évben, és ez a tendencia folytatódik az idén is a szövetség szerint. Annak érdekében, hogy ezt a folyamatot ösztönözzék „Sör mi több” néven rendezvénysorozatot indítottak a sörkultúra széleskörű megismertetésére, és a sör, mint ital sokoldalúságának bemutatására.
A kedvező folyamatok hátterében áll többek között, hogy a magyar sörgyártók különös figyelmet fordítanak az állandó, megbízhatóan magas minőségre és a jelöléseknek való megfelelésre – írta a szövetség, utalva arra, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság legutóbbi vizsgálatában negyven különböző típusú és ízű sör minőségét vizsgálta és midegyiket rendben találta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
FRISS 0,0% Gránátalma-meggy, természetes koffeinnel
Fedezd fel a felfrissülés élményének új dimenzióját az alkoholmentes, gránátalma-meggy ízű,…
Tovább olvasom >Ahol a nagyok csapolnak
A Magyar Sörgyártók Szövetségének 2024-es jelentése szerint 2024-ben a hordós…
Tovább olvasom >Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tiltólistára tenné a felvágottakat, alkoholt, cukros italokat a belga egészségügyi tanács új étrendi ajánlásában
A belga Legfelsőbb Egészségügyi Tanács új, 17 pontos étrendi ajánlást…
Tovább olvasom >Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >