Tavaly mintegy 2 százalékkal nőtt a sör értékesítése
Tavaly mintegy 2 százalékkal növekedett a magyar söripar által értékesített sör mennyisége, és erre lehet számítani az idén is – közölte a Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az MSSZ tagvállalatai, a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt. és a Heineken Hungária Zrt. négy magyarországi gyárában összesen 6,2 millió hektoliter sört állítottak elő 2014-ben.
A sörgyárak közel 1700 embert foglalkoztatnak és beszállítóikon keresztül munkát adnak további 25 ezernek a becslések szerint. Az MSSZ tagvállalatai 2014-ben 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a közteherviseléshez.
A prémium kategóriájú sörökből tavaly 23 százalékkal több fogyott, mint az előző évben, és ez a tendencia folytatódik az idén is a szövetség szerint. Annak érdekében, hogy ezt a folyamatot ösztönözzék „Sör mi több” néven rendezvénysorozatot indítottak a sörkultúra széleskörű megismertetésére, és a sör, mint ital sokoldalúságának bemutatására.
A kedvező folyamatok hátterében áll többek között, hogy a magyar sörgyártók különös figyelmet fordítanak az állandó, megbízhatóan magas minőségre és a jelöléseknek való megfelelésre – írta a szövetség, utalva arra, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság legutóbbi vizsgálatában negyven különböző típusú és ízű sör minőségét vizsgálta és midegyiket rendben találta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az elmúlt évben 10 százalékkal csökkent a sörfogyasztás Magyarországon
Magyarországon értékesített sör mennyisége alig több mint 5,4 millió hektoliter…
Tovább olvasom >2023-ban 11 százalékkal kevesebb sör fogyott Magyarországon, mint az előző évben
A Magyar Sörgyártók Szövetsége jelentése szerint a magas infláció hatására…
Tovább olvasom >Megérkeztek a Gösser Spritz sörkoktélok!
A Gösser újdonságai az epres Gösser Beer Spritz „Strawberry” és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >