Tavaly mérsékelten csökkent a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Tavaly éves összehasonlításban 0,9 százalékkal visszaesett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban; naptári hatásoktól megtisztítva 0,6 százalékkal esett vissza – jelentette a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken Prágában.
A statisztikusok szerint 2012 óta ez az első éves szintű visszaesés. Piaci megfigyelők úgy vélik: tekintettel a tavalyi helyzetre, különösen a koronavírus-járványra, a kiskereskedelmi forgalom csökkenése nem drámai, elfogadható, mértéke inkább pozitívnak minősíthető.
Ugyanakkor jelzésértékűnek tartják, hogy az év utolsó hónapjában, decemberben a forgalom éves szinten 3,7 százalékkal volt magasabb, mint 2019-ben. Ez annak következménye, hogy a karácsony előtti hetekben országszerte kinyithattak a boltok.
A forgalom visszaesése legnagyobb mértékben, 29,6 százalékkal, a ruhafélék és a lábbelik eladásában mutatkozott meg. A kultúrára és a sporttevékenységekre fordított kiadásokcsökkenése 10,9 százalékos. Az élelmiszereladás a tavalyi évben maradt a 2019-es szinten.
A tavalyi rendkívüli helyzet nagyon kedvezett az internetes boltoknak, amelyek eladásai éves szinten 28,2 százalékkal emelkedtek. A számítógépes berendezések eladása 2,5 százalékkal, a gyógyszerek és a kozmetikai cikkeké 1,5 százalékkal a háztartási gépeké pedig 1,2 százalékkal emelkedett.
Visszaestek az autóeladások, és az autószervizek bevételei 15,9 százalékkal csökkentek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >