Tavaly meghaladta a 28 milliárd eurót a kiskereskedelmi befektetések értéke Európában
A folyamatos bizonytalan gazdasági háttér ellenére 2011-ben a kiskereskedelmi befektetés erős eredménnyel zárt Európában – áll a Jones Lang LaSalle felmérésében.
Az előzetes adatok azt mutatják, hogy a teljes tranzakciós volumen meghaladja a 28 milliárd eurót, amely jelentős növekedés a 2009-es 12,3 milliárdos, illetve a 2010-es 20,7 milliárdos értékhez képest.
Földrajzilag az aktivitás nagy része továbbra is az Egyesült Királyságra és Németországra fókuszál. Az Egyesült Királyság vezeti a ranglistát, annak ellenére, hogy Németország erős második féléves teljesítményt mutatott. Az első negyedévében a Capital Shopping Centres megvásárolta a Trafford Centre-t Manchesterben több mint 1,8 milliárd euróért az év legnagyobb értékű tranzakciójának keretében. Münchenben a negyedik negyedévben a TIAA-CREF (az amerikai tanárok nyugdíjpénztára) által 400 millió euróért megvásárolt Perlacher Einkaufs Passagen bevásárlóközpont lendítette fel leginkább az eredményt.
Franciaország és Svédország ugyancsak erős utolsó negyedévet tudhat magáénak. Franciaországban a La Française AM – a Crédit Mutuel Nord többségi tulajdonában lévő befektetési alap – megvásárolta a Carrefour ingatlanok portfólióját 365 millió euróért. Svédországban a negyedik negyedévben az AMF nyugdíjalap ingatlan leányvállalata egy három bevásárlóközpontot tartalmazó portfóliót szerzett meg Stockholmban.
Jeremy Eddy, az európai kiskereskedelmi befektetések vezetője szerint tavaly a teljes tranzakciós volumen mintegy 75 százaléka mindössze öt országban történt. Ez a polarizáció nem pusztán földrajzi, hiszen főként az elsődleges ingatlanokra koncentrált – tette hozzá a szakember.
Az idei évről szólva a vezető megjegyezte, hogy hasonló trendet várnak, bár beazonosíthatók új piacok, és támogatják a sajátos jellemzőkkel rendelkező mikrolokációk iránti keresletet is, különösen a fenntartható és megfizethető bérleti díjak irányában, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül. Ez a megközelítés segít a befektetőknek a főbb piacok szűk körén kívüli lehetőségek felismerésében – melyekre jelenleg a döntő többség koncentrál –, amelyek végül nagyobb megtérülést jelentenek majd hosszabb távon.
(Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >