Tavaly május óta töretlenül javul a bizalom
Februárban kissé tovább javult a GKI konjunktúraindexe, de még mindig nem érte el a válság előtti szintet – állapítja meg a GKI Gazdaságkutató Zrt. (www.gki.hu) – az Európai Unió támogatásával – készített felmérése.
Az üzleti szektorban és a fogyasztók körében 2009. májusa óta emelkednek a bizalmi indexek.
Az üzleti szektorban az ipar kivételével minden ágazatban javultak a várakozások.
Az építőipari bizalmi index értéke az őszi megtorpanás után februárban harmadik hónapja emelkedett.
A kereskedelmi bizalmi index értéke 2009-ben jelentős ingadozások mellett enyhén növekedett; 2010 első két hónapjában folytatódott ez a tendencia: a januári visszaesést februárban ismét növekedés követte. Most számottevően javult a rendelések és az eladási pozíció megítélése, miközben a készletszint megítélése nem változott. A következő három hónapban várható üzleti lehetőségekről alkotott vélemény is számottevően javult, s másfél év óta először az optimisták voltak többségben.
A szolgáltatói bizalmi index szezonálisan kiigazított értéke a tavaly év végi visszaesés, valamint a januári stagnálást követően februárban ismét nőtt.
A fogyasztók inflációs várakozása jelentősen enyhült, ennek mértéke megegyezik a januári erősödéssel.
A foglalkoztatási szándék az építőipar kivételével – ahol nem változott – minden ágazatban javult.
Februárban a magyar gazdaság kilátásait a szolgáltatók kivételével minden ágazatban kedvezőbbnek tartották a januárinál.
A fogyasztói bizalmi index értéke a 2009. áprilisi mélypont után markáns növekedésnek indult, ennek lendülete azonban 2009 decemberétől megtört. Februárban kedvezőbb lett a lakosság saját várható gazdasági helyzetére vonatkozó várakozása, a pénzügyi helyzetére vonatkozó viszont nem változott, miközben a rövid távú megtakarítási képesség megítélése romlott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >