Tavaly május óta töretlenül javul a bizalom
Februárban kissé tovább javult a GKI konjunktúraindexe, de még mindig nem érte el a válság előtti szintet – állapítja meg a GKI Gazdaságkutató Zrt. (www.gki.hu) – az Európai Unió támogatásával – készített felmérése.
Az üzleti szektorban és a fogyasztók körében 2009. májusa óta emelkednek a bizalmi indexek.
Az üzleti szektorban az ipar kivételével minden ágazatban javultak a várakozások.
Az építőipari bizalmi index értéke az őszi megtorpanás után februárban harmadik hónapja emelkedett.
A kereskedelmi bizalmi index értéke 2009-ben jelentős ingadozások mellett enyhén növekedett; 2010 első két hónapjában folytatódott ez a tendencia: a januári visszaesést februárban ismét növekedés követte. Most számottevően javult a rendelések és az eladási pozíció megítélése, miközben a készletszint megítélése nem változott. A következő három hónapban várható üzleti lehetőségekről alkotott vélemény is számottevően javult, s másfél év óta először az optimisták voltak többségben.
A szolgáltatói bizalmi index szezonálisan kiigazított értéke a tavaly év végi visszaesés, valamint a januári stagnálást követően februárban ismét nőtt.
A fogyasztók inflációs várakozása jelentősen enyhült, ennek mértéke megegyezik a januári erősödéssel.
A foglalkoztatási szándék az építőipar kivételével – ahol nem változott – minden ágazatban javult.
Februárban a magyar gazdaság kilátásait a szolgáltatók kivételével minden ágazatban kedvezőbbnek tartották a januárinál.
A fogyasztói bizalmi index értéke a 2009. áprilisi mélypont után markáns növekedésnek indult, ennek lendülete azonban 2009 decemberétől megtört. Februárban kedvezőbb lett a lakosság saját várható gazdasági helyzetére vonatkozó várakozása, a pénzügyi helyzetére vonatkozó viszont nem változott, miközben a rövid távú megtakarítási képesség megítélése romlott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >