Tavaly május óta töretlenül javul a bizalom
Februárban kissé tovább javult a GKI konjunktúraindexe, de még mindig nem érte el a válság előtti szintet – állapítja meg a GKI Gazdaságkutató Zrt. (www.gki.hu) – az Európai Unió támogatásával – készített felmérése.
Az üzleti szektorban és a fogyasztók körében 2009. májusa óta emelkednek a bizalmi indexek.
Az üzleti szektorban az ipar kivételével minden ágazatban javultak a várakozások.
Az építőipari bizalmi index értéke az őszi megtorpanás után februárban harmadik hónapja emelkedett.
A kereskedelmi bizalmi index értéke 2009-ben jelentős ingadozások mellett enyhén növekedett; 2010 első két hónapjában folytatódott ez a tendencia: a januári visszaesést februárban ismét növekedés követte. Most számottevően javult a rendelések és az eladási pozíció megítélése, miközben a készletszint megítélése nem változott. A következő három hónapban várható üzleti lehetőségekről alkotott vélemény is számottevően javult, s másfél év óta először az optimisták voltak többségben.
A szolgáltatói bizalmi index szezonálisan kiigazított értéke a tavaly év végi visszaesés, valamint a januári stagnálást követően februárban ismét nőtt.
A fogyasztók inflációs várakozása jelentősen enyhült, ennek mértéke megegyezik a januári erősödéssel.
A foglalkoztatási szándék az építőipar kivételével – ahol nem változott – minden ágazatban javult.
Februárban a magyar gazdaság kilátásait a szolgáltatók kivételével minden ágazatban kedvezőbbnek tartották a januárinál.
A fogyasztói bizalmi index értéke a 2009. áprilisi mélypont után markáns növekedésnek indult, ennek lendülete azonban 2009 decemberétől megtört. Februárban kedvezőbb lett a lakosság saját várható gazdasági helyzetére vonatkozó várakozása, a pénzügyi helyzetére vonatkozó viszont nem változott, miközben a rövid távú megtakarítási képesség megítélése romlott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >