Tavaly húsvétkor nőtt a sonka bolti forgalma értékben is, mennyiségben is

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 01. 20:18

Egyre jobban kedvelik a fogyasztók húsvétkor a sonkát. A tavalyi ünnepi időszak környékén, a március–áprilisi időszakban 5 milliárd forintot meghaladó összeget költöttek rá, ami 4 százalékkal több az előző évinél. A megvásárolt mennyiség 5 százalékkal nőtt, csaknem 3300 tonnára. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.

Osztoics Bernadett

Egy kilogramm sonka mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára tavaly március–áprilisban 1594 forint; 1 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban.

A gyártói márkák pozíciója nem változott. Sonkából – mennyiséget tekintve – a boltok forgalma alapján 69 százalék jutott a gyártói márkákra a legutóbbi két év során, március–áprilisban.

A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké. Különösen érvényes ez ünnepek idején. Az eladott sonkamennyiség 74 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók tavaly március–áprilisban, míg tavalyelőtt ugyanezen időszakban 72 százalékát.

Kiszerelésméret szerint az egy kilós és annál nagyobb elvitte az értékben mért forgalom 63 százalékát, a legutóbbi év március–április időszakában, mely évenként egy százalékkal emelkedett az utóbbi három évben. A 100–249 grammos szegmens 33 százalékos arányt ért el tavaly március–áprilisban.

A húskészítmények kiskereskedelmi eladása – értéket tekintve – 3 százalékkal nőtt éves (novembertől októberig tartó időszakban) összehasonlításban, és meghaladta a 220 milliárd forintot tavaly.

Kapcsolódó cikkeink