Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is segített a fogyasztóknak abban, hogy okosabban költsenek.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A Talkdesk által készített „Post-2024 Holiday Shopping Survey” felmérés szerint a válaszadók háromnegyede (72%) úgy véli, hogy az AI segített spórolni, mivel segítségével könnyebben találtak rá a kedvezményes ajánlatokra. Ezen belül 59% használt AI-chatbotokat kuponok, kedvezménykódok vagy olcsóbb termékek keresésére, míg 57% a rendelések nyomon követésére alkalmazta a technológiát. Az ajándékvásárláshoz AI-t használók 24%-a számolt be arról, hogy AI segítségével pontosítani tudta ajándékötleteit.
A vásárlók a technológiát egyre kreatívabban alkalmazzák: 43% például AI chatbotokat használva nézett ajándékok után, 42% pedig vizuális keresést végzett képek feltöltésével, illetve okoseszköz-kamerák segítségével.
Az AI használata a vásárlók magabiztosságát is növelte, ami a visszáru arányának csökkenésében volt tetten érhető: tízből hét AI-t használó válaszadó küldött vissza kevesebb terméket most, mint a korábbi ünnepi szezonokban.
A felmérés megállapította, hogy hosszú távon azok a kiskereskedők, akik AI-alapú vásárlási élményeket kínálnak, profitálhatnak a technológia előnyeiből. A vásárlók 44%-a többet vásárolt, mivel az AI által nyújtott élmény élvezetesebbé tette a vásárlást. //
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >