Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is segített a fogyasztóknak abban, hogy okosabban költsenek.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A Talkdesk által készített „Post-2024 Holiday Shopping Survey” felmérés szerint a válaszadók háromnegyede (72%) úgy véli, hogy az AI segített spórolni, mivel segítségével könnyebben találtak rá a kedvezményes ajánlatokra. Ezen belül 59% használt AI-chatbotokat kuponok, kedvezménykódok vagy olcsóbb termékek keresésére, míg 57% a rendelések nyomon követésére alkalmazta a technológiát. Az ajándékvásárláshoz AI-t használók 24%-a számolt be arról, hogy AI segítségével pontosítani tudta ajándékötleteit.
A vásárlók a technológiát egyre kreatívabban alkalmazzák: 43% például AI chatbotokat használva nézett ajándékok után, 42% pedig vizuális keresést végzett képek feltöltésével, illetve okoseszköz-kamerák segítségével.
Az AI használata a vásárlók magabiztosságát is növelte, ami a visszáru arányának csökkenésében volt tetten érhető: tízből hét AI-t használó válaszadó küldött vissza kevesebb terméket most, mint a korábbi ünnepi szezonokban.
A felmérés megállapította, hogy hosszú távon azok a kiskereskedők, akik AI-alapú vásárlási élményeket kínálnak, profitálhatnak a technológia előnyeiből. A vásárlók 44%-a többet vásárolt, mivel az AI által nyújtott élmény élvezetesebbé tette a vásárlást. //
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >