Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is segített a fogyasztóknak abban, hogy okosabban költsenek.
A cikk a Trade magazin 2025/2-3. lapszámában olvasható.
A Talkdesk által készített „Post-2024 Holiday Shopping Survey” felmérés szerint a válaszadók háromnegyede (72%) úgy véli, hogy az AI segített spórolni, mivel segítségével könnyebben találtak rá a kedvezményes ajánlatokra. Ezen belül 59% használt AI-chatbotokat kuponok, kedvezménykódok vagy olcsóbb termékek keresésére, míg 57% a rendelések nyomon követésére alkalmazta a technológiát. Az ajándékvásárláshoz AI-t használók 24%-a számolt be arról, hogy AI segítségével pontosítani tudta ajándékötleteit.
A vásárlók a technológiát egyre kreatívabban alkalmazzák: 43% például AI chatbotokat használva nézett ajándékok után, 42% pedig vizuális keresést végzett képek feltöltésével, illetve okoseszköz-kamerák segítségével.
Az AI használata a vásárlók magabiztosságát is növelte, ami a visszáru arányának csökkenésében volt tetten érhető: tízből hét AI-t használó válaszadó küldött vissza kevesebb terméket most, mint a korábbi ünnepi szezonokban.
A felmérés megállapította, hogy hosszú távon azok a kiskereskedők, akik AI-alapú vásárlási élményeket kínálnak, profitálhatnak a technológia előnyeiből. A vásárlók 44%-a többet vásárolt, mivel az AI által nyújtott élmény élvezetesebbé tette a vásárlást. //
Kapcsolódó cikkeink
A mesterséges intelligencia városi felhasználásáról szóló mintaprojekt indul
Miskolcon valósul meg az első olyan magyarországi mintaprojekt, amely városi…
Tovább olvasom >GVH: az új mesterséges intelligencia stratégiában jó irány a kkv-szektor támogatása
A mesterséges intelligencia (MI) stratégia megújítása több ponton is összhangban…
Tovább olvasom >MEGJELENT A TRADE MAGAZIN LEGFRISSEBB SZÁMA!
Büszkeséggel mutatjuk be a Trade magazin legújabb, 2025/4. számát, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >