Tavaly a joghurt volt a sztár

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 04. 29. 00:01

Kiemelkedő növekedést tudtak elérni a joghurttermékek az elmúlt évben – derül ki az MEMRB Piackutató Iroda kiskereskedelmi panelkutatási adataiból.

2008-ról 2009-re Magyarországon az FMCG-piac közel 3 százalékos növekedést ért el, ez, figyelembe véve a 4 százalékos éves inflációt, stagnálásnak könyvelhető el. Ez megfelelt az elvárásoknak a válság évében.
Az élelmiszer-kategóriák az átlag felett tudtak teljesíteni, ezek közül is kiemelkedett a rizs és a joghurt. A teljes joghurtpiac értékben 12, mennyiségben 15 százalékkal nőtt, ez egyfelől az egészséges életmód növekvő népszerűségének, másfelől a gyártók marketingaktivitásának volt köszönhető.
2009-ben a kanalas és ivós probiotikus joghurtok együtt a teljes joghurtpiac 46 százalékát adták értékben és 34 százalékát mennyiségben, ez az arány folyamatosan emelkedett az elmúlt két évben, mivel az értékesítésük dinamikusan növekedett, például 2008-ról 2009-re értékben 24, mennyiségben 28 százalékos többletértékesítést realizált.
A probiotikus joghurtitalok piacának mérete 2009-ben 7 milliárd forint nagyságrendű volt, ez 34 százalékos növekedés 2008-hoz viszonyítva, mennyiségben 9,6 millió kilogramm probiotikus joghurtitalt adtak el. Ez 36 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Az egészségmegőrző szegmensbe soroljuk a probiotikus mellett a diétás és szójaalapú joghurtokat is, ezek átlagára 27 százalékkal magasabb, mint a teljes kategóriában tapasztalt. Ennek ellenére, úgy tűnik, a magyar vásárlók hajlandók voltak áldozni az egészséges termékekre.
A magyar piaccal ellentétben Németországban a teljes joghurtkategória csökkent.
Joghurtból a magyarok évente 7, a lengyelek 6,4, a románok 4,4, a bolgárok 16 litert fogyasztanak – közli a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink