Tavaly 6 százalékkal nőttek a globális okostelefon értékesítések
A két évvel ezelőtti nagy visszaesés után tavaly nőttek az okostelefon értékesítések világszerte az amerikai Gartner piackutató cég jelentése szerint. Az öt piacvezető cég tovább növelte piaci részesedését az összes többi piaci szereplő kárára.
Tavaly 6 százalékkal nőttek a globális okostelefon értékesítések az előző évi 12,5 százalékos esést követően. 2021-ben 1 milliárd 433 millió 859 ezer okostelefon talált felhasználóra a világon a 2020. évi 1 milliárd 351 millió 836 ezer után.
A piacvezető változatlanul a Samsung volt 272 millió 327 ezer eladott készülékkel, ami 7,6 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A Samsung piaci részesedése a 2020. évi 18,7 százalékról 19 százalékra nőtt tavaly.
Az Apple 239 millió 239 ezer okostelefont adott el 2021-ben, 19,7 százalékkal többet a 2020. évinél. A piaci részesedés 14,8 százalékról 16,7 százalékra bővült.
A harmadik helyen álló Xiaomi eladásai 29,8 százalékkal, 189 millió 305 ezerre nőttek, piaci részesedése pedig 10,8 százalékról 13,2 százalékra nőtt.
Az OPPO és a Vivo 9,6 százalékos, illetve 9,5 százalékos piaci részesedést ért el 138,2 millió, illetve 136 millió készülék értékestésével. Két éve az OPPO piaci részesedése 8,3 százalék, a Vivo részesedése szintén kisebb, 7,9 százalék volt.
Az összes többi márka piaci részesedése eközben 39,5 százalékról 32 százalékra csökkent, az eladott készülékek száma 533 millió 988 ezerről 458 millió 733 ezerre esett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szijjártó Péter: rendkívüli erőt ad Magyarországnak, hogy mezőgazdasága a hazai fogyasztás dupláját termeli meg
Rendkívüli erőt ad Magyarországnak, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar a teljes…
Tovább olvasom >A magyarok több mint háromnegyede nyitott a használt termékeket online vásárlására
A magyarok 77 százaléka nyitott a használt termékek online vásárlására,…
Tovább olvasom >Javított a világgazdaság tavalyi növekedésére vonatkozó becslésén az OPEC
Javított kissé a világgazdaság tavalyi GDP-növekedésére vonatkozó becslésén, az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >