Tavaly 420 millió forintnyi üzletkötést segítettek a nemzeti kereskedőház irodái Szlovákiában
Tavaly 420 millió forint, megnyitásuk óta pedig több mint 1 milliárd forint értékű üzlet megkötéséhez járultak hozzá a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Szlovákiában működő irodái.
A társaság csütörtöki közleménye szerint a képviseletek 14 szakmai rendezvényt szerveztek és 29 vállalkozásnak biztosítottak lehetőséget 3 felvidéki szakkiállításon. A 7 felvidéki iroda a határokon átívelő magyar-magyar partnerkapcsolatok elmélyítését, a két ország vállalkozásai közti kapcsolatok kiszélesítését szolgálja – írták. Hozzátették, hogy a napi szintű együttműködés kialakításával ezer magyar érdekeltségű helyi vállalkozás csatlakozhatott a Kárpát-medencei gazdasági térhez.
A közlemény szerint a magyar vállalkozások versenyképességének erősítése érdekében a Felvidéken is megszervezik a határon túli MNKH Exportakadémiát, amely szakmai előadásokon, készségfejlesztő, gyakorlatorientált tréningeken, cégre szabott személyes konzultációkon ad tájékoztatást a sikeres exporttevékenységről, a felmerülő kockázatokról és azok megoldásairól, a kintlévőségek kezeléséről, illetve a nemzeti kereskedőház szolgáltatásairól. A képzési sorozat a gyakorlati ismeretek, a szakmai tudás és kiterjedt kapcsolatrendszer átadásával hozzájárulhat a felvidéki magyar vállalkozások exportsikereihez – fogalmazott Oláh Zsanett, az MNKH vezérigazgatója.
A közlemény kiemeli, hogy a helyi gazdasági környezet kedvez a kis- és középvállalkozásoknak, a szlovák piacra irányuló magyar export pedig 2010 óta több mint 360 milliárd forinttal bővült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Szlovákiában tavaly 10,5 százalékos volt az éves infláció
Szlovákiában 2023-ban 10,5 százalékos volt az éves átlagos infláció, legjelentősebben…
Tovább olvasom >3500-ra nőtt a Biedronka üzleteinek száma Lengyelországban
A Poznań melletti Skórzewóban nyitotta meg a lengyel Biedronka 3500.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >