Tavaly 420 millió forintnyi üzletkötést segítettek a nemzeti kereskedőház irodái Szlovákiában
Tavaly 420 millió forint, megnyitásuk óta pedig több mint 1 milliárd forint értékű üzlet megkötéséhez járultak hozzá a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Szlovákiában működő irodái.
A társaság csütörtöki közleménye szerint a képviseletek 14 szakmai rendezvényt szerveztek és 29 vállalkozásnak biztosítottak lehetőséget 3 felvidéki szakkiállításon. A 7 felvidéki iroda a határokon átívelő magyar-magyar partnerkapcsolatok elmélyítését, a két ország vállalkozásai közti kapcsolatok kiszélesítését szolgálja – írták. Hozzátették, hogy a napi szintű együttműködés kialakításával ezer magyar érdekeltségű helyi vállalkozás csatlakozhatott a Kárpát-medencei gazdasági térhez.
A közlemény szerint a magyar vállalkozások versenyképességének erősítése érdekében a Felvidéken is megszervezik a határon túli MNKH Exportakadémiát, amely szakmai előadásokon, készségfejlesztő, gyakorlatorientált tréningeken, cégre szabott személyes konzultációkon ad tájékoztatást a sikeres exporttevékenységről, a felmerülő kockázatokról és azok megoldásairól, a kintlévőségek kezeléséről, illetve a nemzeti kereskedőház szolgáltatásairól. A képzési sorozat a gyakorlati ismeretek, a szakmai tudás és kiterjedt kapcsolatrendszer átadásával hozzájárulhat a felvidéki magyar vállalkozások exportsikereihez – fogalmazott Oláh Zsanett, az MNKH vezérigazgatója.
A közlemény kiemeli, hogy a helyi gazdasági környezet kedvez a kis- és középvállalkozásoknak, a szlovák piacra irányuló magyar export pedig 2010 óta több mint 360 milliárd forinttal bővült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti üdítőital-portfolióját a Kofola ČeskoSlovensko
A cseh Kofola ČeskoSlovensko új gyümölcslevekkel és jegesteákkal bővítette portfólióját.…
Tovább olvasom >Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >Egyre több magyar e-kereskedő teszi át a székhelyét Szlovákiába
Az elmúlt években egyre több magyar online kiskereskedő döntött úgy,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Mindent az EUDR-ről – tematikus oldal indult a Nébih weboldalán az erdőirtásmentes termékek felügyeletéről
Az erdőirtásmentes termékek forgalmazására (EUDR) vonatkozó uniós szabályok 2025. év…
Tovább olvasom >Ügyészség: valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a fogyasztókat
Valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a…
Tovább olvasom >