Tavaly 420 millió forintnyi üzletkötést segítettek a nemzeti kereskedőház irodái Szlovákiában
Tavaly 420 millió forint, megnyitásuk óta pedig több mint 1 milliárd forint értékű üzlet megkötéséhez járultak hozzá a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Szlovákiában működő irodái.
A társaság csütörtöki közleménye szerint a képviseletek 14 szakmai rendezvényt szerveztek és 29 vállalkozásnak biztosítottak lehetőséget 3 felvidéki szakkiállításon. A 7 felvidéki iroda a határokon átívelő magyar-magyar partnerkapcsolatok elmélyítését, a két ország vállalkozásai közti kapcsolatok kiszélesítését szolgálja – írták. Hozzátették, hogy a napi szintű együttműködés kialakításával ezer magyar érdekeltségű helyi vállalkozás csatlakozhatott a Kárpát-medencei gazdasági térhez.
A közlemény szerint a magyar vállalkozások versenyképességének erősítése érdekében a Felvidéken is megszervezik a határon túli MNKH Exportakadémiát, amely szakmai előadásokon, készségfejlesztő, gyakorlatorientált tréningeken, cégre szabott személyes konzultációkon ad tájékoztatást a sikeres exporttevékenységről, a felmerülő kockázatokról és azok megoldásairól, a kintlévőségek kezeléséről, illetve a nemzeti kereskedőház szolgáltatásairól. A képzési sorozat a gyakorlati ismeretek, a szakmai tudás és kiterjedt kapcsolatrendszer átadásával hozzájárulhat a felvidéki magyar vállalkozások exportsikereihez – fogalmazott Oláh Zsanett, az MNKH vezérigazgatója.
A közlemény kiemeli, hogy a helyi gazdasági környezet kedvez a kis- és középvállalkozásoknak, a szlovák piacra irányuló magyar export pedig 2010 óta több mint 360 milliárd forinttal bővült. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >A szlovákiai Kaufland magyar vásárlókra céloz
A Kaufland szlovákiai üzletei aktívan csábítják a magyar vásárlókat, figyelemfelkeltő…
Tovább olvasom >Közép- és Kelet-Európára összpontosít az Action
Növeli terjeszkedésének ütemét az Action. A non-food diszkont számára az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >