Tavaly 310 milliárdért fogyott a háztartási vegyiáru és kozmetikum

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 02. 20. 12:50

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az élelmiszer- kiskereskedelem mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban; 1 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, egyik évről a másikra.

mososzer

Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék feléből; például öblítőből és fogkrémből 4-4 százalékkal, míg mosószerből és mosogatószerből 3-3 százalékkal. Az élelmiszer-kiskereskedelmi eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, arc- és szemránckrémből, valamint szappanból.

Ami a régiók trendjeit illeti: Egyikben sem csökkent a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért forgalma. A boltok bevétele átlag felett, 3 százalékkal nőtt az északkeleti megyékben.

A háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyiáru szakboltokra koncentrálódik; együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is, érték szempontjából.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.

Bolttípus

2012

2013

2 500 nm felett

37

36

401-2 500 nm

19

20

201-400 nm

3

3

51-200 nm

8

8

50 nm és kisebb

3

3

Vegyiáru szaküzlet

30

30

Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról, vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.

Kapcsolódó cikkeink