Tavaly 310 milliárdért fogyott a háztartási vegyiáru és kozmetikum
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az élelmiszer- kiskereskedelem mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2013-ban; 1 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, egyik évről a másikra.
Átlag felett nőtt a boltok bevétele, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék feléből; például öblítőből és fogkrémből 4-4 százalékkal, míg mosószerből és mosogatószerből 3-3 százalékkal. Az élelmiszer-kiskereskedelmi eladás mind értéket, mind mennyiséget tekintve emelkedett többek között dezodorból, arc- és szemránckrémből, valamint szappanból.
Ami a régiók trendjeit illeti: Egyikben sem csökkent a háztartási vegyiáru és kozmetikum értékben mért forgalma. A boltok bevétele átlag felett, 3 százalékkal nőtt az északkeleti megyékben.
A háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyiáru szakboltokra koncentrálódik; együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogyan egy évvel korábban is, érték szempontjából.
A Nielsen által mért 70 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória – értékben mért – élelmiszer-kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Bolttípus |
2012 |
2013 |
2 500 nm felett |
37 |
36 |
401-2 500 nm |
19 |
20 |
201-400 nm |
3 |
3 |
51-200 nm |
8 |
8 |
50 nm és kisebb |
3 |
3 |
Vegyiáru szaküzlet |
30 |
30 |
Forrás: Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról, vásárlásairól információkat, valamint ismereteket feltáró és szolgáltató globális vállalat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >