Tavaly 2,6 százalékkal csökkent a tejfogyasztás
Úgy tűnik, az évtizedekkel ezelőtti reklámmondat, hogy a tej élet, erő, egészség, ma is igaz minden ellenkező híresztelés ellenére. A szóban forgó reklámszlogen igazságáról kívánták ugyanis meggyőzni azokat az újságírókat és rajtuk keresztül a szélesebb nyilvánosságot -, akik részt vettek annak a Tetra Pak Hungária Zrt. által megrendelt és a GfK Hungária Piackutató Intézet által elvégzett felmérés bemutatóján csütörtökön Budapesten.
A felmérésben arra kereszték a választ, hogy a tejről milyen téves sztereotípiák, előítéletek lelhetők fel még ma is a magyar emberek között. Így a hozzáértő egészségügyi szakemberek cáfolták, hogy a boltokban kapható tejet vízzel hígítanák. Pedig ez többek szerint akár általános gyakorlat is lehet. A szakemberek a Magyar Élelmiszerkönyv idevágó passzusát idézve közölték, hogy a tejes dobozokban csak tej található, semmi más.
Jelezték azt is, hogy a pasztőrözés és az UHT hőkezelés után a tejben nem vesznek el a fontos tápanyagok. Továbbá nem igaz az a feltételezés sem, hogy a hőkezeletlen házi tej egészségesebb az UHT tejnél. Az UHT tej pedig – minden ellenkező híresztelés ellenére – nem tartalmaz tartósítószereket. A friss tej pedig nem egészségesebb, mint az UHT tej.
Tény viszont az, hogy a tej jótékony hatással van az egészségre, gyermekkorban különösen fontos pillére az egészséges táplálkozásnak. A tej egyben könnyen és jól emészthető táplálék, amely túlnyomó részt egészséges zsírokat tartalmaz. Emellett a tej élettanilag is hasznos, mivel fehérjét, kalciumot, D-vitamint és más, az egészségre jótékony hatású anyagokat tartalmaz. A tej hőkezelése fogyasztás előtt szükséges és fontos. Az UHT technológiával kezelt és italos kartoncsomagolásban tárolt élelmiszerek pedig biztonságosak.
Posztós Zsuzsanna, a Tetra Pak Hungária Zrt. marketingvezetője pedig arról is beszélt, hogy a múlt évben a magyarok átlagosan fejenként 67,5 liter tejet fogyasztottak. Ez napi 1,8 deciliternek felel meg, amely kevesebb mint a fele annak, amit a szakértők általában javasolnak, azaz a napi félliteres mennyiségnek. A múlt évben a tejfogyasztás az előző évhez képest 2,6 százalékkal csökkent.
A tejágazatban működő vállalkozások ezt a folyamatot szeretnék megállítani. Az ágazat stratégiai célja ugyanis az, hogy a következő 10 évben megduplázzák a tejtermelő tehenek számát. Így a tejelő szarvasmarhák számát 340-360 ezerre szeretnék növelni. Emellett az ország éves tejtermelését ismét mintegy 2 milliárd literre kívánják emelni a jelenlegi 1,6 milliárd literről.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >