Tavaly 10,6 ezer tonna terméket gyártott külföldi piacokra az Intersnack Magyarország
Tavaly 10,6 ezer tonna terméket gyártott külföldi piacokra az Intersnack Magyarország Kft. – tudatta a vállalat az MTI-vel.
Közlésük szerint a Győrben készült lisztes alapú termékek piaci részesedése a kelet-közép-európai térségben 11 százalék, amellyel az Intersnack dobogós helyet foglal el a sóspálcikák, perecek, krékerek regionális piacán.
A fennállásának 30. évfordulóját ünneplő gyárat működtető Intersnack Magyarország Kft. a németországi Intersnack-csoport tagja. A csoport világszerte közel negyven gyártóüzemet működtet eltérő gyártási profilokkal és regionális piacokkal.
A győri üzemben 1992-ben indult a termelés a Stickletti sós pálcika gyártásával. Az üzem fő feladata ma az, hogy a magyar és környékbeli országok piacai számára sós pálcikát, perecet, krékert és az ezekből kevert ropogtatnivalókat gyártson.
A Magyarországon felhasznált összes étkezési búza mintegy másfél százalékát dolgozza fel liszt formájában a győri gyár, amellyel a magyarországi malmi búza egyik legnagyobb felhasználója.
A közlemény idézi Lukács Dénest, az Intersnack magyarországi üzletág igazgatóját, aki szerint 2020-ban, tavaly és idén 2,5 milliárd forintot költenek a gyár fejlesztésére. A beruházások közül kiemelkedik a második krékersoruk kiépítése, amelynek a próbaüzeme zajlik.
A nyilvános céginformációs adatok szerint a cég árbevétele tavaly 19,189 milliárd forint volt, 1,070 milliárd forinttal több, mint 2020-ban.
Tavaly az exportból származó árbevétele 7,556 milliárd forint volt, 430 millió forinttal több, mint az előző évben.
Adózott eredménye 59,8 millió forint volt tavaly, 20,9 millió forinttal több, mint 2020-ban.
Az Intersnack Magyarország Kft. mintegy 350 embert foglalkoztat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >Út a „gazdasági semlegességhez”: szolgáltatásexport
Magyarország külkereskedelmi mérlegével és a gazdaságra gyakorolt hatásával rendszeresen foglalkoznak…
Tovább olvasom >KSH: júliusban 167 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Júliusban a kivitel volumene 4,9, a behozatalé 7,1 százalékkal nőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >