Tatán kezdődött a „Mézes reggeli”
Tatán, a Kőkúti Általános iskolában kezdődött pénteken a „Mézes reggeli”, a gyermekek mézfogyasztását ösztönző európai kezdeményezés magyar része, melyben 911 oktatási intézményben 153 ezer gyermekkel kóstoltatták meg reggelire a mézet.
„A mézfogyasztás jó hatással van a gyermekek egészégére, de azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a méhészet veszélybe kerülését az egész mezőgazdaság megérezheti” – mondta az agrárminiszter az Országos Magyar Méhészeti Egyesülettel, az Agrármarketing Centrummal és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával közösen szervezett program megnyitóján.
Nagy István hozzátette, a méhek nélkül az európai növénytermesztés nem létezhetne. Magyarországon a méhészet mintegy 20 ezer család megélhetéséhez járul hozzá, akik kiváló minőségű mézeket készítenek.
A rendezvényen Robert Kokalj szlovén nagykövet köszönetet mondott azért, hogy Magyarország támogatta a szlovén kezdeményezést a méhek világnapjának kijelölésére. Elsőként 2018-ban ünnepelték meg a világnapot május 20-án, mely az első osztrák méhészeti iskola szlovén származású vezetője, Anton Jansa születésnapja. A „Mézes reggeli” kezdeményezés szintén Szlovéniából indult.
Bross Péter, az OMME elnöke az MTI-nek elmondta, a programhoz az alapanyagot mindig helyi méhészek biztosítják és számos esetben alakult ki olyan kapcsolat az oktatási intézménnyel, hogy a diákok később a méhészeteket is felkeresték.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese szólt arról, hogy szervezetük a mézfogyasztás növelése érdekében több helyszínen szervez fesztiválokat, valamint kampányt indítottak a rádiókban és a közösségi média oldalain.
Az Európai Unió 27 tagállama közül Magyarország harmadik a méhsűrűséget tekintve, az EU-n belüli mézkereskedelemben az ország 40 százalékost részt birtokol. A megtermelt méz 80-90 százalékát külföldön értékesítik, sokszor rosszabb minőségű termékek feljavítására.
A magyar mézfogyasztás lassan emelkedik, 0,8 kilogramm fejenként, miközben az uniós országokban átlagosan 1,7 kilogramm évente. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország állásfoglalása a GVH által indított versenyfelügyeleti eljárással kapcsolatban
A Lidl Magyarország a Gazdasági Versenyhivatal által megindított versenyfelügyeleti eljárással…
Tovább olvasom >A Procter&Gamble különleges partnerséget jelentett be a Magyar Paralimpiai Bizottsággal és Hajmási Éva paralimpikonnal
A P&G nemzetközi szinten 12. éve kiemelt támogatója az olimpiai…
Tovább olvasom >Lezárult az idei mobil-visszagyűjtő kampány az Auchanban
Az Auchan Magyarország idén is csatlakozott a KÖVET Egyesület, a Jane…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >