Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
Szemünk láttára változott meg a kereskedelem megszokott rendje, trendje az elmúlt hónapokban. A koronavírus-járvány hatására számottevően élénkült az online kereskedelem Európa-szerte, melynek hatása a korlátozások enyhítése után is megmarad.
A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatait elemezte. Bár a változások mértéke szektoronként eltérő, átlagosan 120%-kal, azaz több mint kétszeresével nőtt a webáruházak látogatottsága a koronavírus-járvány hatására. A látogatások száma április végén, a 16-18. héten érte el a csúcspontot. Május első hetében esett a látogatások száma, azonban még így is kétszerese a januárinak.
Nemcsak a vásárlások száma, az árbevétel is megduplázódott. A 16-18. heti csúcsidőszakban 116 százalékkal volt magasabb a vásárlások száma a januári bázishoz képest. Ugyanakkor a GoogleAds hirdetési költségek “csak” másfélszeresére nőttek, ami jól mutatja a vásárlási szándék erősödését. Következésként 30-40%-kal javuló konverziós arány tapasztalható, ami ráadásul május első hetében is megmaradt a magasabb szinten, miközben a látogatások száma csökkent ugyanebben az időszakban.
A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Tömegesen jelentek meg új vásárlók, akik a járvány hatására online vásárlókká váltak. Igaz, várhatóan csökkenni fog az online kereslet, nem valószínű, hogy a vásárlók lemondanak az online vásárlás előnyeiről, a változás vélhetően tartós lesz – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.
Bár nem minden szektorra voltak ugyanolyan hatással a koronavírus-járvány ideje alatt elrendelt korlátozások, az mégis látszik, hogy a vállalkozások helyzete mostanra sok hasonlóságot mutat. Számos cég most tért át legalább részben az online kereskedelemre, a járvány ugyanis kikényszerítette a kereskedelem digitalizációját. Miután maguk a kereskedők is megtapasztalták az online kereskedelem előnyeit, nehezen elképzelhető, hogy leállítják a fejlesztéseket a járvány után.
A szakértő szerint az online vásárlás éppen úgy fog elterjedni, mint a Facebook személyes használata. Ahogyan a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet. A hagyományos boltok napjai meg vannak számlálva, a digitalizáció mindenkit elér.
Az e-kereskedelem online térnyerésének alakulása nyomon követhető a fent említett 150 közép -és kelet-európai webáruház adatainak köszönhetően a https://www.growwwdigital.com/covid/ oldalon. Az adatok folyamatosan frissülnek, élő trendeket mutatnak és bárki számára ingyenesen hozzáférhetők.
Kapcsolódó cikkeink
Íme a „legvilágpiacképesebb” magyar e-kereskedők!
Idén októberben első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat,…
Tovább olvasom >Magyar e-kereskedők sikere a nemzetközi óriások nyomása ellenére: díjazták a hazai online piac kiemelkedő szereplőit
A hazai piac élénkítésére, a Growww Digital, a Digitális Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >