Tartalmas év után új kihívások előtt a direkt marketing

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 09. 10:01

A Direkt Marketing Szövetség 2011-ben 10 taggal Contact Center tagozatot hozott létre, 5 új céggel bővült a tagság, újraindult a DM oktatás, kiegészült a Szövetség szolgáltatási csomagja, elkezdődött a 2012-es DM Szenzor ágazati kutatás előkészítése, valamint az Etikai Kódex és a honlap átalakítása.

2011 nagyon tartalmas év volt a Direkt Marketing Szövetség számára, hiszen a személyi változások mellett több új program indult el. Márciusban Benkő Lívia személyében új főtitkár érkezett, az áprilisi Közgyűlésen új elnökségi tagokat választottak, szeptembertől pedig egy kooptált elnökségi taggal bővültek. Hivatal Péter (elnök) és Vámos-Hegyi Attila (alelnök) mellett jelenleg Justin István (Feibra), Huszics György (Crane), Horváth Tímea (dm drogerie markt), Kovácsházy Dénes (Multicom) és Huber Kornél (Origo) erősítik a szövetség elnökségének csapatát. Évközben új tagként csatlakoztak: Kontaktia, Paradise Solution, Hinora Cégcsoport, Proaktív Tanácsadás és a Virtual Call Center.

A 2011-es programokat a Direkt Marketing Szövetség a tagjaival közösen alakította ki, az új főtitkár személyes taglátogatások alkalmával egyeztetett az eddigi tapasztalatokról és a közös irányokról.
2011. szeptemberben Contact Center tagozat alakult, célkitűzéseik között szerepel a szakma érdekképviselete, reputációjának erősítése, iparági kutatások elvégzése, specifikus rendezvények szervezése és a tendereztetésre vonatkozó javaslatok kidolgozása. Az alapító tagok: Photel Kommunikációs Zrt., TeleDirect, Multicom, Comforce, Kontaktia, Paradise Solution, Schober Magyarország, Magyar Posta, Virtual Call Center és a Cid Cég-Info/Bázis Direkt Reklám. A tagozat alakulását egy erős szakmai összefogás előzte meg, a DMSZ ugyanis a nyár folyamán tagjaival közösen aktívan részt vett a telemarketinget alakító szabályok kidolgozásában.

A hazai társszervezetek mellett a DMSZ folyamatosan együttműködik a nemzetközi szervezetekkel, májusban az IFDMA milánói évközi találkozóján a szövetség alelnöke mutatta be a magyar ágazati kutatás tapasztalatait, ősszel pedig Bostonban, a DMA 2011 kiállítás és konferencia keretein belül megrendezett IFDMA éves találkozón vett részt. A teljes amerikai reklámtorta 2010-ben kb. 320 milliárd dollárt tett ki, 2011-re kb. 340 milliárdos költésre számítanak. A digitális szelet 14 százalékkal nő, melyen belül a display és a search 27-27 százalékkal, az e-mail marketing több mint 18 százalékkal, a mobil marketing pedig 41 százalékkal emelkedik.

A szövetség több rendezvény szakmai partnersége mellett iparág specifikus konferenciáikat szervezett a turisztikai szektor és az autóipar direktkommunikációs lehetőségeit bemutatva. Idén újraindította a direkt marketing oktatást, az októberi DM Agytágító mellett decemberben Informátorok, avagy a Contact Center szerepe a kommunikációban címmel tartottak szemináriumot. Újdonság volt a korábbi évekhez képest, hogy a kétnapos oktatás nem csak az üzleti szektort célozta meg, a rendezvényt ugyanis nonprofit szervezetek számára is elérhetővé tették a NIOK Alapítvánnyal közösen kiírt pályázatnak köszönhetően.

A Direkt Marketing Szövetség számára 2012 új kihívásokat tartogat; így többek között a megújult Etikai Kódex népszerűsítéséről, specifikus szemináriumok szervezéséről, tagozatok alapításáról, a felsőoktatási és egyben a Mentor Program indításáról, a DMSZ Szenzor ágazati kutatás és kisebb iparági benchmarkok közzétételéről, a szolgáltatási csomag fejlesztéséről, a felelős terjesztés edukációjáról, b2b találkozók szervezéséről és a direkt marketing új irányainak és eszközeinek bemutatásáról szól majd.

Kapcsolódó cikkeink