Társadalmi egyeztetés kezdődött a visszaváltható műanyag poharakról
Társadalmi egyeztetés kezdődött a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) és a Zöld Követ Egyesület szervezésében a visszaváltható műanyag poharakról – közölte a BKIK csütörtökön az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A kezdeményezők a felhasználói szokásokat és elvárásokat térképeznék föl, a repohár-rendszer átalakításánál ugyanis a visszajelzéseket is figyelembe vennék. Változtatni a közlemény szerint azért kell, mert a rendezvényeken használatos műanyag poharak beváltása megoldatlan, pedig a fogyasztónak jár a betétdíj, ha szeretné azt visszakapni. Technikai akadálya ennek nincs, de meg kell oldani azt is, hogy a repohár az értékesítés után máshol ne legyen beváltható úgy, hogy az egyik helyen nyereség, a másikon veszteség keletkezzen – tették hozzá.
Fenntarthatósági okokból ugyancsak szükség van új szabályozásra
Januártól nem is lehet egyszer használatos műanyag poharakat kiadni – indokolták a csütörtökön kezdődött felmérést, amely egyebek között arra kíváncsi, hányszor használnak a fogyasztók repoharat, melyik fajtát kedvelik a legjobban, és milyen megoldást látnának szívesen a mostani helyett. A válaszokat december 11-ig várják – olvasható a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Meghökkentő párosítás: a kereskedelem és a fenntarthatóság kéz a kézben is járhat
Ha a termelők és a helyi közösségek érdekeit is figyelembe…
Tovább olvasom >Újra PET-kalózok szálltak vízre a Tisza-tó megtisztításáért
Június közepén immár hatodik alkalommal rendezték meg a Tisza-tavi PET…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Eladta venezuelai jégkrém üzletágát az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy értékesítette venezuelai jégkrém üzletágát a kolumbiai…
Tovább olvasom >