Társadalmi egyeztetés kezdődött a visszaváltható műanyag poharakról
Társadalmi egyeztetés kezdődött a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) és a Zöld Követ Egyesület szervezésében a visszaváltható műanyag poharakról – közölte a BKIK csütörtökön az MTI-vel.

(Fotó: Pixabay)
A kezdeményezők a felhasználói szokásokat és elvárásokat térképeznék föl, a repohár-rendszer átalakításánál ugyanis a visszajelzéseket is figyelembe vennék. Változtatni a közlemény szerint azért kell, mert a rendezvényeken használatos műanyag poharak beváltása megoldatlan, pedig a fogyasztónak jár a betétdíj, ha szeretné azt visszakapni. Technikai akadálya ennek nincs, de meg kell oldani azt is, hogy a repohár az értékesítés után máshol ne legyen beváltható úgy, hogy az egyik helyen nyereség, a másikon veszteség keletkezzen – tették hozzá.
Fenntarthatósági okokból ugyancsak szükség van új szabályozásra
Januártól nem is lehet egyszer használatos műanyag poharakat kiadni – indokolták a csütörtökön kezdődött felmérést, amely egyebek között arra kíváncsi, hányszor használnak a fogyasztók repoharat, melyik fajtát kedvelik a legjobban, és milyen megoldást látnának szívesen a mostani helyett. A válaszokat december 11-ig várják – olvasható a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >