Talajmegújító mezőgazdasági programot indított Lengyelországban a PepsiCo, a Mars és az ADM

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 10. 09:09
🎧 Hallgasd a cikket:

A PepsiCo, a Mars és az ADM közös regeneratív mezőgazdasági kezdeményezése Lengyelországban 24 gazdálkodót támogat abban, hogy a fenntartható gyakorlatokat bevezessék vetésforgó rendszerükben.

A program összesen 5454 hektárnyi területet érint: ebből a Mars 3359 hektáron segíti a talajmegújító búzatermesztést olyan kisállateledel márkái számára, mint a Whiskas és a Pedigree, míg a PepsiCo 2160 hektáron támogatja a fenntartható repcetermesztést ikonikus Lay’s és Doritos márkái számára – írja az ESM a három vállalat közös közleményét idézve.

A két vállalat közösen dolgozik azon, hogy a gazdák természetes módszerekkel javítsák a talaj szerkezetét, elősegítsék a talaj tápanyagtartalmának helyreállását, megszakítsák a kártevők és a betegségek ismételt elszaporodását, és csökkentsék a kibocsátásokat. Az ADM pénzügyi és technikai támogatással segíti a gazdákat az átállásban.

A projekt túlmutat az egyes növények fenntarthatóságán, és átfogó, gazdaságszintű megközelítést alkalmaz, amely javítja a talaj egészségét, a vízgazdálkodást és a mezőgazdaság hosszú távú rezilienciáját.

A kezdeményezés illeszkedik a PepsiCo azon globális célkitűzésébe is, hogy 2030-ra több mint tízmillió hektáron vezesse be regeneratív, helyreállító vagy védelmi gyakorlatok alkalmazását.

Lengyelország az ott működő különböző érettségű fenntarthatósági gyakorlatok révén kulcsszerepet tölt be a fenntartható mezőgazdaság fejlődésében, és a projekt tapasztalatai más piacokra is kiterjeszthetők.

Kapcsolódó cikkeink