Tájékozottabb vásárlók, gyorsabb döntések
Gyökeresen megváltozik a vásárlási döntések meghozatalának eddigi módja, derül ki a Weber Shandwick globális kommunikációs tanácsadó cég legfrissebb kutatásából.Jelentősen csökkent a vásárlási döntések meghozatalára
fordított idő. A válaszadók majdnem kétharmada (63 százaléka) arról számolt be,
hogy gyorsabban dönt egy-egy ügy, vállalat, termék vagy szolgáltatás mellett
vagy ellen, mint két-három évvel ezelőtt. A jelenség több tényezőre vezethető
vissza: a vásárlók sokkal tájékozottabbak lettek, erősebben hallatják a
hangjukat, és könnyebben férnek hozzá a döntést segítő információkhoz,
szakértői véleményekhez.
A felmérés szerint az összes fogyasztó közel fele (45 százalékát) tekinthető
"evangelistának". Az "evangelisták" aktívan cselekednek
egy-egy ügy, vállalat, vagy termék mellett vagy ellen: vásárlásra buzdítanak,
közvetlenül a vállalatokhoz, vagy választott képviselőikhez fordulnak levélben,
illetve bojkottot, tüntetést szerveznek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >