Tájékozottabb vásárlók, gyorsabb döntések
Gyökeresen megváltozik a vásárlási döntések meghozatalának eddigi módja, derül ki a Weber Shandwick globális kommunikációs tanácsadó cég legfrissebb kutatásából.Jelentősen csökkent a vásárlási döntések meghozatalára
fordított idő. A válaszadók majdnem kétharmada (63 százaléka) arról számolt be,
hogy gyorsabban dönt egy-egy ügy, vállalat, termék vagy szolgáltatás mellett
vagy ellen, mint két-három évvel ezelőtt. A jelenség több tényezőre vezethető
vissza: a vásárlók sokkal tájékozottabbak lettek, erősebben hallatják a
hangjukat, és könnyebben férnek hozzá a döntést segítő információkhoz,
szakértői véleményekhez.
A felmérés szerint az összes fogyasztó közel fele (45 százalékát) tekinthető
"evangelistának". Az "evangelisták" aktívan cselekednek
egy-egy ügy, vállalat, vagy termék mellett vagy ellen: vásárlásra buzdítanak,
közvetlenül a vállalatokhoz, vagy választott képviselőikhez fordulnak levélben,
illetve bojkottot, tüntetést szerveznek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: jó szezonra számítanak a csemegekukorica termelők
Idén jó szezonra számítanak a termelők, bőven jut a feldolgozóiparba…
Tovább olvasom >