Tájékozottabb vásárlók, gyorsabb döntések
Gyökeresen megváltozik a vásárlási döntések meghozatalának eddigi módja, derül ki a Weber Shandwick globális kommunikációs tanácsadó cég legfrissebb kutatásából.Jelentősen csökkent a vásárlási döntések meghozatalára
fordított idő. A válaszadók majdnem kétharmada (63 százaléka) arról számolt be,
hogy gyorsabban dönt egy-egy ügy, vállalat, termék vagy szolgáltatás mellett
vagy ellen, mint két-három évvel ezelőtt. A jelenség több tényezőre vezethető
vissza: a vásárlók sokkal tájékozottabbak lettek, erősebben hallatják a
hangjukat, és könnyebben férnek hozzá a döntést segítő információkhoz,
szakértői véleményekhez.
A felmérés szerint az összes fogyasztó közel fele (45 százalékát) tekinthető
"evangelistának". Az "evangelisták" aktívan cselekednek
egy-egy ügy, vállalat, vagy termék mellett vagy ellen: vásárlásra buzdítanak,
közvetlenül a vállalatokhoz, vagy választott képviselőikhez fordulnak levélben,
illetve bojkottot, tüntetést szerveznek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >