Tájékozódnak, összevetnek a magyarok online vásárláskor
A magyarok jelentős része vásárol online, a 18–65 év közöttiek 35%-a legalább havonta egyszer, 17% pedig legalább hetente egyszer tesz így – derült ki az OTP Mobil és a Reacty Digital friss, reprezentatív felméréséből.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
Az eredmények arra is rávilágítottak, hogy a vásárlókra jellemző az alaposság és az árérzékenység: több mint kétötödük nem sajnálja rászánni az időt a termékkel, szolgáltatással kapcsolatos részletes tájékozódásra egy-egy rendelés előtt. A nők jellemzően inkább 2-3, míg a férfiak akár 4 vagy több forrást is használnak, ami segíti őket abban, hogy biztosan a számukra legmegfelelőbb terméket/szolgáltatást rendeljék meg.
A felmérés eredményei arra is rávilágítottak, hogy a magyarok nem csak alaposak, de árérzékenyek is: a termék vagy szolgáltatás jó ára, illetve a kedvező kiszállítás sokaknál kiemelt szempont a webshop kiválasztásakor. Ezt igazolja az is, hogy a megkérdezettek több mint fele (54-56%-a) használ ár-összehasonlító oldalakat. Az alacsonyabb árakkal pedig egy-egy apró ajándék vagy egyedi webshopdesign, más webshopos nyereményjáték is csak nehezen tud versenyezni. //
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >A League of Legends-től az energiaitalokig: a gamerek véleményformáló ereje
A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >