Zalai baromfifeldolgozó szövetkezeti összefogással
Közel 1,4 milliárd forintos költségvetéssel baromfifeldolgozó üzem épül Pacsán; a Zalai Baromfifeldolgozó Kft. több mint 90 százalékos tulajdonosa a termelői szövetkezet – közölte Bedő Tibor ügyvezető az MTI-vel.
Hozzátette; az országban szinte elsőként épül termelői tulajdonból vágóüzem, a BÉSZ-ek (Beszerző és Értékesítő Szövetkezet Szövetség) keretében adott a baromfitermelés, a takarmány és a vágás.
A 3400 négyzetméteres csarnok évente 800 ezer pulyka, és 3,5 millió csirke vágására és feldolgozására lesz alkalmas, a műszaki átadást októberre tervezik, majd pár hetes próbaüzem után indulhat meg a termelés. Ha az üzem teljes kapacitással működik, mintegy 200 dolgozóra szükség.
A közel 1,4 milliárd forintos beruházást európai uniós támogatásból, önerőből és az OTP-től kapott hitelből finanszírozzák. Az első elképzelések szerint a beruházás költségvetése 803 millió forint volt, melyhez 2008-ban 401 millió forint támogatást nyertek el az MVH (Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal) pályázatán. 2011-ben a Nemzetgazdasági Minisztériumtól 224 millió forint munkahelyteremtő támogatást kaptak 120 ember foglakoztatására.
A dunántúli régióban a baromfitermelőket a BÉSZ-ek (Beszerző és Értékesítő Szövetkezet) fogják össze, valamennyi szövetkezethez 15-20 termelő tartozik – ismertette Bedő Tibor. Az öt BÉSZ 2008-ban két takarmánykeverő céggel – Első Zalai Takarmánykeverő Kft. és a Zala-Cerália Kft.- és néhány magánszeméllyel megalapította a Zalai Baromfifeldolgozó Kft.-t. A BÉSZ-ek termelői csoportokká minősítették magukat, így forgalmuk alapján uniós támogatásban részesülhettek, amit a takarmánykeverő üzem és a vágó építéséhez használnak fel.
Az ügyvezető szerint az új technológiával a zöldmezős beruházásban épített üzemben a termelésszervezéssel, korszerű csomagolástechnikával és a termelési költségek optimalizálásával el lehet érni, hogy szerepet kapjanak a piacon ahol az élelmiszer nyomonkövetésnek megfelelő termékekkel tudnak megjelenni. Így a beruházás költségei minél gyorsabban – számításaik szerint 10 év alatt – megtérülhetnek. A termékek Zalai Baromfi márkanévvel jelennek meg a hazai és a nemzetközi piacon, a tervek szerint az áru 35 százalékát exportálják.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >