Szlovák kiskereskedelem: tájékoztató, hogy a termék hány százaléka hazai
Szlovákiában a kiskereskedelmi láncokat arra kötelezték, hogy tájékoztassák a vásárlókat termékeik eredetéről: az ezt tartalmazó táblákat a boltok bejáratán kell elhelyezni.
2013 Február 5-én, a szlovák parlament elfogadott egy törvényjavaslatot, amely szükségessé tenné hogy a kiskereskedelmi az üzletbejáratokon, továbbá online platformjaikon jelezzék, kínált áruik hány százalékos arányban készültek Szlovákiában.
A ceeretail.com értesülése alapján, a törvény szerint, a láncoknak azt is igazolnia kell – a bejáratokon és a honlapon egyaránt – hogy melyik az az öt ország, ahonnan a termékeik többségében származnak.
A jogi rendelkezés azokra a nagy kiskereskedelmi hálózatokra vonatkozik, amelyek éves forgalma meghaladja a 10 millió eurót. Ugyanakkor a kisebb üzletláncoknak évente kétszer tájékoztatniuk kell a mezőgazdasági minisztériumot arról, hogy értékesített termékeik arányaiban mely országokból származnak. (marketinginfo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >