Szivar és koktélcseresznye éjjel-nappal
Folyamatos fejlesztés, a kínálatnak állandó, a piac igényeihez való igazítása, pontosság, hiánytalanság, és állandó elérhetőség. Ez a Finnker filozófiája. A részletekről Baár Jánossal, a cég tulajdonos-ügyvezetőjével beszélgettünk.Feladatunk a kultúrált ital-, dohány- és szivarfogyasztás népszerűsítése úgy, hogy közben mindenki jól érezze magát – vallja Baár János, a Finn Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója és tulajdonosa. Amikor 1989-ben megalakult a vállalkozás, ahogy ma emlegetik, a Finnker, akkor az alapítók az akkoriban még meglehetősen kisszámú vendéglátó-, kiskereskedelmi és egyéb más üzleteknek akarták a lehető legszélesebb választékot biztosítani a legdrágább és a legkülönlegesebb italokból.
– A multinacionális cégek megjelenése azonban bizonyos mértékű árharcot hozott, amit megpróbáltunk előnyünkre fordítani, és előbb saját importtal, később pedig saját gyártású italainkkal bekerültünk a multinacionális világba. Ahol szintén eredményesen dolgoztunk, annyira, hogy az 1990-es évek közepére meghatározói lettünk a brandypiacnak – adott rövid összegzést a kezdetekről Baár János, aki stratégiai lépéseiket nem osztotta meg velünk, annyit azonban elárult, hogy mindig megpróbálják követni a piaci igényeket, és erre alapozva bővítik szolgáltatásaikat és portfóliójukat.
Kuriózumból megszokás
A cég jelenleg mintegy 4000-4500 terméket forgalmaz. A Finnkerben több mint hétszázféle bor, százféle vodka és rum, közel száznyolcvanféle whisky közül lehet választani, a „maradék” háromezer terméken felül. Külön szekcióban találhatók a manapság oly népszerű koktélok elkészítéséhez szükséges alapanyagok és kiegészítők. Az alkoholmentes szirupok között éppúgy csemegézhet a vásárló, mint a díszítéshez szánt gyümölcsök vagy a legkülönbözőbb szívószálak között. A választékból csupán ízelítőként és a teljesség igénye nélkül, de a Finnkerben megtalálható a Monin és a Fabri szirupcsalád, és kaphatók Luciano koktélcseresznyék is.
– Szivarokkal nyolc éve kezdtünk foglalkozni, amit az elején érdekességként fogott fel a piac, de mára külön szakággá fejlődött. Az új üzletág sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy közel 1200 dohányterméket, szivart és füstöléshez használható különféle kiegészítőket forgalmazunk – mondta Baár János.
Az ügyvezető igazgató az üzletág fenntartását azzal is indokolta, hogy sokáig kuriózumnak számított, ma már viszont elképzelhetetlen egy nívós összejövetel vagy céges rendezvény szivarsarok nélkül.
Rendelés bármikor
A Finnker a lehető legkülönbözőbb módokon éri el partnereit. Rendszeresen informálódnak egy-egy újonnan megnyíló helyről, de szívesen veszik azt is, ha partnereik ajánlják őket. Honlapjuk állandóan elérhető, és telefonos diszpécserszolgálatuk is folyamatosan dolgozik, segítve az országos üzletkötő-hálózat munkáját. Gépjárműveik – mind a szállító teherautók, mind az üzletkötők autói – szintén jó reklámhordozók, hiszen a rajtuk feltüntetett telefonszámok alapján is szép számban keresik fel a céget.
– Ez azonban nem elég, mert a szolgáltatás a legfontosabb a mai világban és éppen ezért kell valami pluszt belevinni a dolgokba. Ezért hoztuk létre egyedülálló bemutatótermünket is, mégpedig sajátos nyitva tartással. Azaz hétfőtől vasárnapig 0–24-ig állandóan várjuk partnereinket, vevőinket – szemléltette üzletfilozófiájuk újabb szeletét Baár János. Vannak folyamatos akcióik – ami lehet árakció, hozzáadott értékes, 6+1-es vagy 12+1-es akció –, amelyekről üzlettereikben és újságokban is havi rendszerességgel tájékoztatnak. Ezen felül évente egy-két alkalommal vevőtalálkozót is szerveznek.
Ugyanannyi hely kevesebbet vesz
– Régi partnerek megtartásának titka talán abban rejlik, hogy pontosan, hiánytalanul szolgáljuk ki őket, nagyon ügyelünk arra, hogy folyamatos legyen az áruellátottságunk, napra készen legyenek informálva, még az esetleges hiányokról is, és arról is, hogy egy-egy cikket mivel lehet kiváltani, pótolni – ismertette az ügyvezető, aki úgy látja, a hazai HoReCa-szektor folyamatosan változik, mert ahány üzlet bezár, éppen annyi nyílik.
– Az utóbbi időben az emberek leginkább a szórakozásra szánt pénzből spórolnak. Ez természetesen egy láncreakció, ha kevesebb a vendég az éttermekben, pubokban, akkor ezek az egységek kevesebbet vásárolnak tőlünk. Tehát cseppet sem vagyunk könnyű helyzetben – tette hozzá Baár János.
N. O.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
NGM: lakásfelújításra is fordítható a SZÉP kártyára érkező összeg fele 2025-től
A jövő évtől a SZÉP kártyára érkező összeg felét lakásfelújításra,…
Tovább olvasom >Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >