Szinte a teljes hazai lakosság részt vesz valamilyen hűségprogramban
A magyar internetező, 15-59 éves korosztály 93 százaléka tagja az üzletek által kínált hűségprogramok valamelyikének – derül ki az Euronics reprezentatív felméréséből. Bár a vásárlók több mint kétharmada előnyben részesíti a hűségprogramot kínáló üzleteket az ilyen kedvezményt nem nyújtó versenytársaikkal szemben, adataik megadását többnyire fenntartásokkal kezelik a regisztráció során.

Hasítanak a hűségprogramok
Országos lefedettségű reprezentatív kutatást készített az Euronics megbízásából az Opinio, amelyben a magyarok online vásárlással és a hűségprogramokkal kapcsolatos szokásait, attitűdjeit vizsgálták. A felmérésből kiderül, hogy a 15 év feletti internethasználó lakosság 97 százaléka rendszeresen vásárol online. Ezt a válaszadók 16 százaléka vendégfelhasználóként teszi, míg 39% saját fiókot regisztrál hozzá, és közel ennyien vannak azok, akik az adott áruháztól teszik függővé, hogy beregisztrálnak-e – utóbbi csoportba főként a húszas éveikben járók tartoznak.
A válaszadók 44 százaléka előszeretettel regisztrál egy-egy üzlet hűségprogramjára, így élve a pontgyűjtő kártya, klubtagság vagy időszaki kedvezmény adta lehetőségekkel. Valamivel nagyobb azok aránya (51%), akik az adott áruháztól és/vagy a hűségprogram kínálta lehetőségektől függően regisztrálnak a programba – e csoportban szignifikánsan magas a diplomával rendelkezők és a fővárosban, illetve Kelet-Magyarországon élők aránya –, míg mindösszesen 7% az, aki semmilyen esetben sem vesz részt ilyen programban.
Alig van olyan vásárló, aki ne venne részt valamilyen hűségprogramban
Szinte a teljes hazai lakosság részt vesz valamilyen hűségprogramban: a magyar internetező, 15-59 éves korosztály 93 százaléka jelenleg él ezzel a lehetőséggel. A legnépszerűbbek az élelmiszereket árusító boltok programjai (a vásárlók 66 százaléknak van itt érdekeltsége), amelyet a drogéria/szépségápolás (56%), a könyv és írószer (29%), a műszaki cikk/számítástechnika (27%), divat (24%) és az optika/patika, egészség (18%) követ.
A kizárólagos magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc a hazai műszaki piacon elsőként vezetett be állandó hűségprogramot online és offline egyaránt.
„Mind a meglévő vásárlói bázist, mind a hűségprogramokra, akciókra, kedvezményekre nyitott új fogyasztói rétegeket is szeretnénk megszólítani. Friss kutatásunk is igazolja, hogy aki részt vesz egy üzlet hűségprogramjában, nagyobb eséllyel (14% mindig, 68% többnyire) részesíti előnyben az adott cég termékeit a versenytársakéval szemben”
– mondta el a hűségprogram bevezetéséről Hunyady László, az Euronics értékesítési és operációs igazgatója.
„A bevezetésnek több oka is van. Egyrészt szeretnénk vásárlóink lojalitását díjazni, másrészt a hűségprogramban résztvevő ügyfelek számára szokásaik megismerése nyomán személyre szabott ajánlatokat kínálni, így téve még kényelmesebbé a vásárlást egy, az üzleteinkben és a webshopunkban is használható hűségkártya segítségével”
– teszi hozzá az Euronics szakembere.
Az azonnali kedvezményre jogosító hűségprogramok a legnépszerűbbek
A legvonzóbb lehetőségnek a törzsvásárlói kedvezmény számít, amelynek köszönhetően minden vásárlás alkalmával megtakaríthatnak egy adott összeget. Ezt követi a pontgyűjtéses rendszer, ahol a fizetéskor gyűjtenek hűségpontot, amelyeket később levásárolhatnak.
A magyarok 46 százalékának fontos, hogy minél gyakrabban érvényesíthessék a kedvezményeiket, és az a vásárlások gyakoriságától és összegétől függetlenül járjon számukra (43%). A válaszadók 42 százalékának fontos, hogy személyre szabott kedvezményhez jusson, aminél kevésbé jelentős, hogy exkluzív ajánlatban legyen részük, a hűségprogram keretében. A törzsvásárlói események lehetősége nem számít igazán népszerűnek.
A telefonszám a legféltettebb adat a regisztráció során
A vásárlók többsége ugyan hajlandó regisztrációkor megadni az ehhez szükséges adatait, de több, mint kétharmaduk nem szívesen teszi ezt, csak ha elengedhetetlen a kedvezmények eléréséhez, 4% pedig inkább le is mond a lehetőségeiről adatainak védelmében. 13 százalék azok aránya, akiknek nem okoz gondot adataik beregisztrálása. Elsősorban a telefonszám számít hazánkban érzékeny adatnak, ezt a válaszadók 59 százaléka nem szívesen adja meg a regisztrációkor – jellemzően a 20-29 évesek; ezt követi a lakcím (52%), amelyre szintén a húszas éveikben járók és a nők ügyelnek különösen. Majd a születési dátum következik, a legkevesebb dilemmát pedig a név megadása jelenti a vásárlóknak (7%).
„Fontos tudni, hogy a hűségprogramba való regisztrációkor csupán azokat az adatokat kérjük el a vásárlóktól, amelyek feltétlenül szükségesek – ilyen például az elérhetőség gyanánt megadott email cím, amelyen keresztül értesíteni tudjuk a kedvezményes lehetőségekről, tájékoztatjuk az aktualitásokról, vagy éppen a személyes adatok a beazonosítás érdekében. És természetesen minden adatot a GDPR-nak megfelelően tárolunk és kezelünk, amely biztonságot nyújt a felhasználóknak”
– magyarázza az Euronics értékesítési és operációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >