Szigorúbb szabályozás lép életbe csütörtöktől az árstopos élelmiszerek árusításával kapcsolatban
Az év végén megjelent kormányrendelet értelmében a boltoknak esetenként akár kétszer akkora mennyiséget kell készleten tartaniuk a hatósági áras termékekből, mint az árstop bevezetése előtt.
A rendelet szövege a „szükség esetén” kitételt is tartalmazza, melyet Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára szerint úgy kell értelmezni: a 2021 évi átlagkészletet továbbra is kell tartani, de most már a jog ereje révén is alkalmazkodni kell a vásárlók nagyobb igényeihez, aminek a felső határa a kétszeres mennyiség.
„Az eddigi szabályozás alapján a 2021. évi adott napi átlagkészletet kellett tartani a boltokban a hatósági áras termékekből. Ha ezt a mennyiséget készleten tartotta a kereskedő, akkor nem büntethette meg a fogyasztóvédelmi ellenőr, hiába talált esetleg üres polcokat. Ha viszont az előírt mennyiségnél kevesebbet tartott készleten, bírságolható volt. Csütörtöktől, ha a kereskedő csak a korábbi átlagmennyiség másfélszeresét tartja készleten és azt adja el, de az ellenőr üres polcot és raktárt lát, akkor büntethet, hiszen a vásárlók záróráig még kereshetik az adott árstopos terméket”
– fogalmazott Vámos György.
A szakértő szerint a kereskedőnek jól fel kell tudnia mérni a vásárlói igényeket, vagy pedig a biztonság kedvéért az árstop előtti mennyiség kétszeresét kell készleten tartania.
Ez viszont mindenképpen veszteséggel jár: ha rajta marad az árstopos áru, akkor azért, ha pedig elfogy, akkor azért, hiszen a hatósági áras termékeket sok esetben már drágábban szerzik be, mint amennyiért eladhatják.
További infomáció a Népszava cikkében.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Bíróság döntheti el, áthárították-e a boltok az árstopot
A Spar panaszt nyújtott be az Európai Unióhoz a magyar…
Tovább olvasom >Új főtitkár az Országos Kereskedelemi Szövetség élén
Dr. Kozák Tamás váltja Vámos Györgyöt az OKSZ főtitkári pozíciójában.…
Tovább olvasom >Az élelmiszerkereskedelmi üzletekben több mint 1400 italcsomagolás-visszaváltó automata üzemel majd
Január elsejétől indul az üdítő- és szeszesitalok csomagolásának – műanyag,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >