Szigorodnak az import bébitejporokra vonatkozó szabályok Kínában
Peking szigorít a külföldi bébitejporokra vonatkozó szabályozáson, az importőröket a kormány pontos adatszolgáltatásra és a monopolhelyzetek kerülésére figyelmeztette – derült ki a kereskedelmi minisztérium közleményéből, amely emlékeztetett az ágazat közelmúltbéli minőségi, ármanipulációs és korrupciós botrányaira.
A tárca az intézkedéssel az elfogadható árszint mellett és a tisztességtelen versenyhelyzet ellen tesz lépéseket. Így az engedélyeztetési eljárás könnyítését ígérte azoknak, akik ezeknek a feltételeknek megfelelnek, egyúttal a piac hazai szereplőit is az iparági szabványok, a minőségi követelmények betartására hívta fel.
A kínai hatóságok idén júliusban a piaci versenyt befolyásoló tevékenység, árrögzítés gyanújával indítottak vizsgálatot különböző külföldi tejporgyártók, illetve forgalmazók ellen, majd egy hónappal később hat vállalatot tetemes (670 millió jüan, 24 milliárd forint) bírsággal büntettek.
Becslések szerint a kínai tejporpiac tavaly elérte a 77 milliárd jüant (12,5 milliárd dollár, több mint 2700 milliárd forint), a 10 legkeresettebb márka fele külföldi. Becslések szerint 2017-re a forgalom megduplázódhat. A hazai gyártók elsősorban a minőségi botrányok miatt évek óta versenyhátrányban vannak, s azt igyekeznek bizonyítani, hogy termékeik nem rosszabbak az importnál.
Az ágazati vezetés már kifejezte bizalmát a hazai gyártók iránt, és azt is bejelentették, hogy 30 milliárd jüannal (1100 milliárd forint) fejlesztési tőkével készülnek támogatni őket pozícióik megerősítésében.
Az elmúlt hónapok eseményei megrettentették az iparági szereplőket, amelyek a nyilvánosságot kapott vesztegetések miatt kénytelenek távol tartani magukat a kórházaktól és személyzetüktől. Sajtóbeszámolók szerint a bébitejporok leghatékonyabb népszerűsítői és ügynökei az orvosok, akik hitelességük révén könnyen rá tudják venni a csecsemők szüleit, hogy használjanak tejport, és azok közül is melyiket. A szülők ezek után már többnyire nem váltanak márkát.
A piackutatók már jelezték, hogy a tejporgyártóknak és forgalmazóknak változtatniuk kell eddigi marketing és kommunikációs stratégiájukon. Megfigyelők a tendenciákat figyelembe véve a külföldi vállalatok bevételcsökkenését jósolják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >