Szigorítja reklám-önszabályozását a Dreher
Szorosabb szakmai együttműködés indul a Dreher Sörgyárak Zrt és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) között.
A Dreher Sörgyárak Zrt. és az Önszabályozó Reklám Testület megállapodtak, hogy a sörgyártó és -forgalmazó vállalat a jövőben szorosabban együttműködik a piaci önszabályozást koordináló szervezettel. Az intenzívebb együttműködés részeként a Dreher mostantól valamennyi fogyasztói és üzleti célú reklámanyagát és – koncepcióját megosztja az ÖRT-vel belső jóváhagyási folyamata részeként, illetve képzés és tudásmegosztás területén is szorosabb együttműködés indul.
Az együttműködés első állomásaként Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára a digitális kommunikáció területén várható önszabályozási változásokkal, szigorításokkal kapcsolatban tartott képzést a Dreher munkatársainak.
„A Dreher Sörgyárak Zrt. 2006 óta tagja az Önszabályozó Reklám Testületnek, felelős vállalatként tagságunk kezdete óta megosztottunk minden kiemelt marketinganyagot a szervezettel. Fontosnak tartjuk azonban, hogy a Dreher a globális alkoholgyártók vállalásainak és az európai alkoholstratégia irányelveinek való megfelelésein túl példamutatóan járjon el az önszabályozás területén” – mondta az ÖRT-képzés alkalmából Tóth Valentin, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője. Hozzátette: Mivel a Dreher anyavállalata, a SABMiller csoport is csatlakozott a globális alkoholgyártók vállalásaihoz így itthon is várható, hogy a következő években tovább szigorodik a kiskorúak védelmében tett médiaelérés korlátozása, erősödik az ittas vezetés elleni fellépés, illetve az értéklánc kereskedelmi területén is előtérbe kerülnek a felelős alkoholárusításhoz kapcsolódó aktivitások.
„Ez az együttműködés, valamint a képzés is azt mutatja, hogy a Dreher számára a felelősség nem csak a gondolkodásában és működésében nyilvánul meg, de kiemelt gondot fordít arra is, hogy ez a felelősség a reklámtevékenységük valamennyi elemében megnyilvánuljon. A képzés során részletesen megtárgyaltuk, hogy mire kell ügyelni például egy Facebook-hoz kapcsolódó promóció, vagy éppen egy olyan aktivitás során, amelyben fotók feltöltésére bátorítják a fogyasztókat. Ebben az esetben sem mindegy, hogy hány évesek a szereplők, és mennyire felelősen viselkednek. A szigorú etikai alapelvektől ugyanis a digitális világban sem lehet eltérni” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >