Szigorítja reklám-önszabályozását a Dreher

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 21. 11:42

Szorosabb szakmai együttműködés indul a Dreher Sörgyárak Zrt és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) között.

Dreher_logoA Dreher Sörgyárak Zrt. és az Önszabályozó Reklám Testület megállapodtak, hogy a sörgyártó és -forgalmazó vállalat a jövőben szorosabban együttműködik a piaci önszabályozást koordináló szervezettel. Az intenzívebb együttműködés részeként a Dreher mostantól valamennyi fogyasztói és üzleti célú reklámanyagát és – koncepcióját megosztja az ÖRT-vel belső jóváhagyási folyamata részeként, illetve képzés és tudásmegosztás területén is szorosabb együttműködés indul.

Az együttműködés első állomásaként Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára a digitális kommunikáció területén várható önszabályozási változásokkal, szigorításokkal kapcsolatban tartott képzést a Dreher munkatársainak.

„A Dreher Sörgyárak Zrt. 2006 óta tagja az Önszabályozó Reklám Testületnek, felelős vállalatként tagságunk kezdete óta megosztottunk minden kiemelt marketinganyagot a szervezettel. Fontosnak tartjuk azonban, hogy a Dreher a globális alkoholgyártók vállalásainak és az európai alkoholstratégia irányelveinek való megfelelésein túl példamutatóan járjon el az önszabályozás területén” – mondta az ÖRT-képzés alkalmából Tóth Valentin, a Dreher Sörgyárak vállalati kapcsolatok vezetője. Hozzátette: Mivel a Dreher anyavállalata, a SABMiller csoport is csatlakozott a globális alkoholgyártók vállalásaihoz így itthon is várható, hogy a következő években tovább szigorodik a kiskorúak védelmében tett médiaelérés korlátozása, erősödik az ittas vezetés elleni fellépés, illetve az értéklánc kereskedelmi területén is előtérbe kerülnek a felelős alkoholárusításhoz kapcsolódó aktivitások.

„Ez az együttműködés, valamint a képzés is azt mutatja, hogy a Dreher számára a felelősség nem csak a gondolkodásában és működésében nyilvánul meg, de kiemelt gondot fordít arra is, hogy ez a felelősség a reklámtevékenységük valamennyi elemében megnyilvánuljon. A képzés során részletesen megtárgyaltuk, hogy mire kell ügyelni például egy Facebook-hoz kapcsolódó promóció, vagy éppen egy olyan aktivitás során, amelyben fotók feltöltésére bátorítják a fogyasztókat. Ebben az esetben sem mindegy, hogy hány évesek a szereplők, és mennyire felelősen viselkednek. A szigorú etikai alapelvektől ugyanis a digitális világban sem lehet eltérni” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára.

Kapcsolódó cikkeink