Szezámallergia: nem működik az új szabályozás
A szezámmagot felvették az allergének hivatalos listájára az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy speciális élelmiszer-allergén szabályozási követelmények vonatkoznak rá, beleértve az összetevő kifejezett címkézését és a gyártási szabályokat.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/szezam_pixabay-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A törvény azonban visszafelé sült el, mivel egyes sütőipari vállalatok megkerülik a szabályokat. A szezámmagot tartalmazó termékek címkéjén fel kell tüntetnie az összetevők között, a gyártól már nem bújtathatják el a korábbi „természetes fűszerek” megnevezés alatt és a szezámmentes termékeket szigorú szabályok szerint kell elkészíteni. Ez azonban nem várt következménnyel járt, ahelyett, hogy a cégek befektettek volna új gyártóüzemek létesítésébe, inkább azt az utat választották, hogy több olyan termékhez is hozzáadták ezt az összetevőt, amelyekben korábban nem is volt. Ugyanis sokkal olcsóbb a termékek felcímkézése, mint betartani a szigorú hatósági követelményeket. A jogászok szerint ez a gyakorlat ugyan legális, de sérti a törvény szellemiségét, mely azért készült, hogy biztonságosabbá tegye az allergiás emberek életét.
Kapcsolódó cikkeink
New York államban épül a Coca-Cola új Fairlife üzeme
New York államra esett a Coca-Cola választása, ahol a vállalat…
Tovább olvasom >Új élelmiszer kapott hazánkban is engedélyt, a pili dió
Megjelent a Bizottság (EU) 2023/267 végrehajtási rendelete a Canarium ovatum Engl. szárított diója harmadik…
Tovább olvasom >Lehet-e a tücsök titkos összetevő?
Az elmúlt napokban számos megkeresés érkezett a Nébih-hez: igaz-e, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >