Szerencs a csokigyártás mellett a feltámadó cukoripar fellegvára is lehet
A szerencsi csokoládégyártás valódi értékmentés, ugyanis abban, hogy van magyar csokoládé, Szerencsnek óriási része van – mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter köszöntőjében a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei városban szombaton, a IV. országos csokoládéfesztiválon.
A magyar csokoládét ma már a legjobbak között jegyzik – fogalmazott a tárcavezető hozzáfűzve, hogy a világ minden szegletébe igyekeztek eljuttatni a zempléni édességet a soros magyar EU-elnökség idején, hiszen részese volt annak a csomagnak, amelyben a magyar ízek, termékek megjelentek. Mindez pedig azt a „marketinget” jelzi, amelyet a kormány végez annak érdekében, hogy helyreállítsa az ország megbecsülését, és hogy újra ismertté tegye a hungaricumokat.
A kormány továbbra is szeretné támogatni a hazai csokoládégyártást, ennek fejlődését. A másik cél a cukorgyártás helyreállítása. Új feladatként határozta meg a cukoripar jelenének, jövőjének az áttekintését, a végső cél pedig az, hogy „újra legyen erős, izmos magyar cukorgyártás” – hangsúlyozta Fazekas Sándor.
Mint mondta, jelenleg ennek az előkészítése zajlik, mindent megtesznek annak érdekében, hogy ez sikeres legyen. Az egyik legvalószínűbb helyszín – ha erre lehetőség nyílik – Szerencs lehet, ahol ennek már hagyománya van – tette hozzá.
A csokoládéfesztivált idén augusztus 25-e és 28-a között tartották. A négynapos rendezvényen számos, az előző évekhez hasonló, édesiparhoz köthető rekordkísérlet és különlegesség várta az érdeklődőket. Az egyik például egy különleges ízvilágú 380 kilogrammos édesség, valamint a világ legnagyobb, grillázsból készült makettje, amely a szerencsi Rákóczi-várat ábrázolja.
Igazi kuriózum Csukás István és Sajdik Ferenc Pom-pom meséinek két figurája csokoládéból, amelyet a szerencsi szobrász- és grafikusművész Ekker Róbert – aki egykor a Szerencsi Csokoládégyár grafikusa is volt – formázott meg. Ugyancsak ő készítette el – szintén csokiból, körülbelül száz kilóból – II. Rákóczi Ferenc mellszobrát, amely ember nagyságú – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >