Szeptembertől új helyen rendezhetjük az online fogyasztóvédelmi vitákat
A Budapesti Békéltető Testület közérdekű nyilvános közleményben hívta fel a fogyasztók és vállalkozások figyelmét, hogy a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2019. szeptember elsejétől hatályos módosítása értelmében szeptembertől már nem a Budapesti Békéltető Testülethez, hanem az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordulhatunk bármilyen, az online vitarendezéssel kapcsolatos segítségnyújtásért és tájékoztatásért – közli az origo.
A fogyasztóvédelmi törvény módosítása értelmében 2019 szeptemberétől a fogyasztóvédelemért felelős miniszter látja el a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti tagállami online vitarendezési kapcsolattartó pont feladatait.
Ez azt jelenti, hogy a felek 2019 szeptemberétől már az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz tudnak fordulni mindazon kérdésekben, amelyekről a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló 524/3013/EU rendelet (OVR-rendelet) 7. cikke rendelkezik.
Ezen pont szerint az online vitarendezési kapcsolattartó kérésre elősegíti a felek és a hatáskörrel rendelkező alternatív vitarendezési fórum közötti kommunikációt. Ez magában foglalja a panaszhoz kapcsolódó dokumentumok benyújtásához nyújtott segítséget, az általános jellegű tájékoztatást a fogyasztói jogokról, tájékoztatást az online vitarendezési platform működéséről. Emellett magyarázatot nyújt az eljárási szabályokkal és a jogorvoslattal kapcsolatban.
Módosulnak egyúttal a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos fogyasztói jogvita rendezésére irányuló előírások is, hiszen, míg korábban a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület – azaz a Budapesti Békéltető Testület – látta el kizárólagos illetékességgel e vitarendezési feladatokat (a pénzügyi tárgyú ügyeket kivéve), addig a fogyasztóvédelmi törvény változása következtében
az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő, határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a kijelölt kamara által működtetett békéltető testület az illetékes. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: Cape Herb & Spice őrlőfejes fűszereket hívott vissza a forgalmazó
Cape Herb & Spice őrlőfejes fűszereket hívott vissza a forgalmazó,…
Tovább olvasom >Mit vizsgál a Fogyasztóvédelem 2025-ben?
A fogyasztóvédelmi hatóság 2025. évi Ellenőrzési és Vizsgálati Programja tartalmazza…
Tovább olvasom >Rigó Csaba Balázs: több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki 2024-ben a GVH
Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >Koleszterinszint újragondolva: gyógyszer, mikroszterolok, intervall tréning
A koleszterinszint az egészség egyik csendes indikátora. Az évek során…
Tovább olvasom >