Szeptemberben történelmi mélyponton a német fogyasztói hangulat
A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint szeptemberben ismét romlott a fogyasztói hangulat az országban az energiaválsággal, a magas inflációval és a COVID-19-hez kapcsolódó bizonytalanságokkal kapcsolatos aggodalmak miatt.

Jelenleg a fogyasztói hangulat a szövetség adatfelvételei óta nem látott mélyponton van Németországban
Az augusztusban elért történelmi mélypont után a fogyasztói hangulatindex ebben a hónapban tovább csökkent. A HDE szerint nem látszik trendforduló, és a következő hónapokat valószínűleg a fogyasztói visszafogottság jellemzi majd. A fogyasztók pesszimista véleménye az általános gazdasági helyzetről összhangban van a vállalkozásokéval.
Tavaly a fogyasztók gazdasági várakozásai lényegesen jobbak voltak, de saját jövedelmi várakozásainak csökkenése meredek hangulatromlást okoz. A háztartások rendelkezésre álló jövedelme a megélhetési költségek emelkedésével csökken, így a fogyasztóknak kevesebb pénzük marad a magánfogyasztásra. Az, hogy a következő hónapokban több pénzre lesz szükség a megélhetési kiadásokra, a vásárlási hajlandóság és a megtakarítási hajlandóság tendenciájában is tükröződik.
A fogyasztók vásárlási hajlandósága tovább csökken, és új történelmi mélypontra esett. Ugyanakkor a fogyasztók nem tervezik nagyobb összegek félretételét vagy megtakarítását sem. Bár a közeljövőben az áremelkedés enyhülésére számítanak, a jelenlegi költekezési hajlandóság valószínűleg folytatódik – jegyezte meg a HDE.
Mivel a költségek további alakulása egyelőre nem látható előre, a fogyasztói hangulat várhatóan nem fog javulni az elkövetkező hetekben és hónapokban. A HDE figyelmeztetett, hogy ősszel további bizonytalanságok merülhetnek fel az energiaellátás és a világjárvány kapcsán. A fogyasztói hangulat érezhető javulása ezért a jövő év tavasza előtt nem valószínű.
Kapcsolódó cikkeink
Hódítanak a Tante Enso közösségi alapokon működő okosboltjai a vidéki Németországban
Németországban a Tante Enso a legnagyobb lefedettséggel bíró okosbolt-üzemeltető a…
Tovább olvasom >Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >