Szeptemberben történelmi mélyponton a német fogyasztói hangulat
A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint szeptemberben ismét romlott a fogyasztói hangulat az országban az energiaválsággal, a magas inflációval és a COVID-19-hez kapcsolódó bizonytalanságokkal kapcsolatos aggodalmak miatt.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/pexels-gustavo-fring-4173323-scaled.jpg)
Jelenleg a fogyasztói hangulat a szövetség adatfelvételei óta nem látott mélyponton van Németországban
Az augusztusban elért történelmi mélypont után a fogyasztói hangulatindex ebben a hónapban tovább csökkent. A HDE szerint nem látszik trendforduló, és a következő hónapokat valószínűleg a fogyasztói visszafogottság jellemzi majd. A fogyasztók pesszimista véleménye az általános gazdasági helyzetről összhangban van a vállalkozásokéval.
Tavaly a fogyasztók gazdasági várakozásai lényegesen jobbak voltak, de saját jövedelmi várakozásainak csökkenése meredek hangulatromlást okoz. A háztartások rendelkezésre álló jövedelme a megélhetési költségek emelkedésével csökken, így a fogyasztóknak kevesebb pénzük marad a magánfogyasztásra. Az, hogy a következő hónapokban több pénzre lesz szükség a megélhetési kiadásokra, a vásárlási hajlandóság és a megtakarítási hajlandóság tendenciájában is tükröződik.
A fogyasztók vásárlási hajlandósága tovább csökken, és új történelmi mélypontra esett. Ugyanakkor a fogyasztók nem tervezik nagyobb összegek félretételét vagy megtakarítását sem. Bár a közeljövőben az áremelkedés enyhülésére számítanak, a jelenlegi költekezési hajlandóság valószínűleg folytatódik – jegyezte meg a HDE.
Mivel a költségek további alakulása egyelőre nem látható előre, a fogyasztói hangulat várhatóan nem fog javulni az elkövetkező hetekben és hónapokban. A HDE figyelmeztetett, hogy ősszel további bizonytalanságok merülhetnek fel az energiaellátás és a világjárvány kapcsán. A fogyasztói hangulat érezhető javulása ezért a jövő év tavasza előtt nem valószínű.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbevételt hozhat a Valentin-nap a kiskereskedelemben
A Valentin-napi költések világszerte rekordot dönthetnek idén, mind az Egyesült…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >Németországban is elindul a HelloFresh ételházhozszállítási szolgáltatása
A HelloFresh bevezette Németországban a Factor nevű készétel-házhozszállítási szolgáltatását, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >