Szeptemberben történelmi mélyponton a német fogyasztói hangulat
A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint szeptemberben ismét romlott a fogyasztói hangulat az országban az energiaválsággal, a magas inflációval és a COVID-19-hez kapcsolódó bizonytalanságokkal kapcsolatos aggodalmak miatt.

Jelenleg a fogyasztói hangulat a szövetség adatfelvételei óta nem látott mélyponton van Németországban
Az augusztusban elért történelmi mélypont után a fogyasztói hangulatindex ebben a hónapban tovább csökkent. A HDE szerint nem látszik trendforduló, és a következő hónapokat valószínűleg a fogyasztói visszafogottság jellemzi majd. A fogyasztók pesszimista véleménye az általános gazdasági helyzetről összhangban van a vállalkozásokéval.
Tavaly a fogyasztók gazdasági várakozásai lényegesen jobbak voltak, de saját jövedelmi várakozásainak csökkenése meredek hangulatromlást okoz. A háztartások rendelkezésre álló jövedelme a megélhetési költségek emelkedésével csökken, így a fogyasztóknak kevesebb pénzük marad a magánfogyasztásra. Az, hogy a következő hónapokban több pénzre lesz szükség a megélhetési kiadásokra, a vásárlási hajlandóság és a megtakarítási hajlandóság tendenciájában is tükröződik.
A fogyasztók vásárlási hajlandósága tovább csökken, és új történelmi mélypontra esett. Ugyanakkor a fogyasztók nem tervezik nagyobb összegek félretételét vagy megtakarítását sem. Bár a közeljövőben az áremelkedés enyhülésére számítanak, a jelenlegi költekezési hajlandóság valószínűleg folytatódik – jegyezte meg a HDE.
Mivel a költségek további alakulása egyelőre nem látható előre, a fogyasztói hangulat várhatóan nem fog javulni az elkövetkező hetekben és hónapokban. A HDE figyelmeztetett, hogy ősszel további bizonytalanságok merülhetnek fel az energiaellátás és a világjárvány kapcsán. A fogyasztói hangulat érezhető javulása ezért a jövő év tavasza előtt nem valószínű.
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >