Szeptemberben történelmi mélyponton a német fogyasztói hangulat
A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE) szerint szeptemberben ismét romlott a fogyasztói hangulat az országban az energiaválsággal, a magas inflációval és a COVID-19-hez kapcsolódó bizonytalanságokkal kapcsolatos aggodalmak miatt.

Jelenleg a fogyasztói hangulat a szövetség adatfelvételei óta nem látott mélyponton van Németországban
Az augusztusban elért történelmi mélypont után a fogyasztói hangulatindex ebben a hónapban tovább csökkent. A HDE szerint nem látszik trendforduló, és a következő hónapokat valószínűleg a fogyasztói visszafogottság jellemzi majd. A fogyasztók pesszimista véleménye az általános gazdasági helyzetről összhangban van a vállalkozásokéval.
Tavaly a fogyasztók gazdasági várakozásai lényegesen jobbak voltak, de saját jövedelmi várakozásainak csökkenése meredek hangulatromlást okoz. A háztartások rendelkezésre álló jövedelme a megélhetési költségek emelkedésével csökken, így a fogyasztóknak kevesebb pénzük marad a magánfogyasztásra. Az, hogy a következő hónapokban több pénzre lesz szükség a megélhetési kiadásokra, a vásárlási hajlandóság és a megtakarítási hajlandóság tendenciájában is tükröződik.
A fogyasztók vásárlási hajlandósága tovább csökken, és új történelmi mélypontra esett. Ugyanakkor a fogyasztók nem tervezik nagyobb összegek félretételét vagy megtakarítását sem. Bár a közeljövőben az áremelkedés enyhülésére számítanak, a jelenlegi költekezési hajlandóság valószínűleg folytatódik – jegyezte meg a HDE.
Mivel a költségek további alakulása egyelőre nem látható előre, a fogyasztói hangulat várhatóan nem fog javulni az elkövetkező hetekben és hónapokban. A HDE figyelmeztetett, hogy ősszel további bizonytalanságok merülhetnek fel az energiaellátás és a világjárvány kapcsán. A fogyasztói hangulat érezhető javulása ezért a jövő év tavasza előtt nem valószínű.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Századvég: javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése júliusban
Javult a lakosság saját anyagi helyzetének megítélése és a vállalatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves összevetésben egyaránt nőttek a termelői árak júniusban
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi és éves szinten…
Tovább olvasom >Jelentős egyszerűsítés: akár 57%-kal csökkenhet az adatpontok száma a vállalati fenntarthatósági jelentésekben
Az EFRAG tervezete alapján nagyfokú egyszerűsítések jönnek az ESRS szabványokban,…
Tovább olvasom >Átlagosan nem emelkedtek az árak az Auchanban tanszervásárában tavalyhoz képest
Kezdetét vette a tanszervásár az Auchanban, ahol idén nem kell…
Tovább olvasom >