Emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Szeptemberben éves szinten 5,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, augusztusban 3,3 százalék volt a mutató – közölte a cseh statisztikai hivatal Prágában.
A kiskereskedelmi forgalom növeléséhez szeptemberben a legnagyobb mértékben az élelmiszer eladás és az internetes üzletek forgalmának az emelkedése járult hozzá.
A munkanaphatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom az idén 6,3 százalékkal emelkedett szeptemberben. Az idén ugyanis eggyel kevesebb munkanap volt az év kilencedik hónapjában.
A személygépkocsi eladások és javítások éves szinten 11 százalékkal emelkedtek. Idén januártól azonban a piac ezen szegmensét nem számítják be a kiskereskedelmi forgalomba. Az üzemanyag eladás 5,3 százalékkal, míg az iparcikkeké 5,5 százalékkal emelkedett szeptemberben. Az élelmiszerekből éves szinten 4,6 százalékkal fogyott több az üzletekben.
Továbbra is gyorsan emelkedik az internetes üzletek forgalma, idén szeptemberben ez a mutató éves szinten 17,2 százalék volt. A legnagyobb érdeklődés változatlanul a számítástechnika és a háztartási gépek iránt nyilvánul meg.
Nőttek a szabadidős kiadások is, 10,3 százalékkal, a távközlési kiadások pedig 10,2 százalékkal.
Szeptemberben a legalacsonyabb, 1 százalékos növekedést a ruhaneműk és a lábbelik forgalma mutatott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >Cseh agrárminiszter: péntektől szigorúbban ellenőrzik a Szlovákiából Csehországba érkező teherkocsikat
A cseh hatóságok péntektől szigorúbban fogják ellenőrizni a határátkelőkön a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >