Emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Szeptemberben éves szinten 5,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, augusztusban 3,3 százalék volt a mutató – közölte a cseh statisztikai hivatal Prágában.
A kiskereskedelmi forgalom növeléséhez szeptemberben a legnagyobb mértékben az élelmiszer eladás és az internetes üzletek forgalmának az emelkedése járult hozzá.
A munkanaphatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom az idén 6,3 százalékkal emelkedett szeptemberben. Az idén ugyanis eggyel kevesebb munkanap volt az év kilencedik hónapjában.
A személygépkocsi eladások és javítások éves szinten 11 százalékkal emelkedtek. Idén januártól azonban a piac ezen szegmensét nem számítják be a kiskereskedelmi forgalomba. Az üzemanyag eladás 5,3 százalékkal, míg az iparcikkeké 5,5 százalékkal emelkedett szeptemberben. Az élelmiszerekből éves szinten 4,6 százalékkal fogyott több az üzletekben.
Továbbra is gyorsan emelkedik az internetes üzletek forgalma, idén szeptemberben ez a mutató éves szinten 17,2 százalék volt. A legnagyobb érdeklődés változatlanul a számítástechnika és a háztartási gépek iránt nyilvánul meg.
Nőttek a szabadidős kiadások is, 10,3 százalékkal, a távközlési kiadások pedig 10,2 százalékkal.
Szeptemberben a legalacsonyabb, 1 százalékos növekedést a ruhaneműk és a lábbelik forgalma mutatott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >