Szép selymes loadingom…

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 06. 15:01
🎧 Hallgasd a cikket:

Magyar folklór 21. századi megközelítésben: a Semsei Gastronomy cégcsoport Paprika Revue House néven nyitott élményközpontot Budapest belvárosában.

Revüvilági gondolkodásmóddal

A cikk a Trade magazin 2025/11. lapszámában olvasható.

Az innovatív megoldásairól is ismert Semsei Gastronomy új projektje önmagában is sokat ígérő koncepciónak tűnik, miközben a csoporton belüli szinergiákat is erősíti.

– Üzleti oldalról nézve a Paprika egy bátor kísérlet – magyarázza Semsei Rudolf, a vállalkozás tulajdonosa –, meg akarjuk mutatni, hogy a magyar folklór, a gasztronómia és a modern szórakoztatás képes együtt, magas színvonalon, giccs nélkül működni. A visszajelzések mind a szakma, mind a vendégek részéről azt mutatják, hogy hiánypótló koncepciót hoztunk létre. Budapestnek szüksége volt egy olyan helyre, ahol a magyar kultúra nem csak díszlet, hanem élmény: látványban, ízben, hangulatban egyaránt.

A revüműsor összeállítása gondosan összehangolt művészi és technikai munka volt – ez emeli a produkciót a nemzetközi színvonalú előadások közé. El akartuk kerülni, hogy a magyar motívumokat túl direkten, giccsesen tálaljuk. A célunk az volt, hogy a Paprika Revue House egyszerre legyen modern, izgalmas és autentikus. Olyan élményt szerettünk volna teremteni, amely a magyar vendégeknek is élvezetes – mert friss, mai és meglepő –, miközben a külföldiek számára játékos felfedezés, egy könnyed, szerethető bevezetés a magyar kultúrába.

A gondolkodásmód inkább revüvilági, kicsit Las Vegas-i, a Cirque du Soleil szellemiségét idézi, ahol minden mozdulatnak, fénynek és zenének szerepe van. Ezért is került a műsorba kötéltáncos, élő zene, és egy csodálatos énekesnő, a produkció végén pedig egy hegedűvirtuóz játéka koronázza meg az estét; ez a pillanat mindig katartikus, a vendégek szó szerint állva tapsolnak. A Paprika számomra arról szól, hogy lehetünk büszkék a magyar kultúrára anélkül, hogy „magyarkodnánk”.

A Paprika Revue House célcsoportja egyértelműen a külföldi turisták, de ha megnézi egy magyar, neki is tudjon mást mutatni: valami meglepőt, amire nem számít. Ezért van például kötéltáncos vagy a LED-fal bevonása a produkcióba.

A helyet, amikor nincsenek műsoros estek, rendezvényhelyszínként is értékesíteni akarjuk, elsősorban céges összejövetelekhez, hiszen itt minden adott, sőt, több is, mint ami elvárható: remek színpad, jó fény- és hangtechnika, szuper LED-fal, jó megközelíthetőség, igény szerint 100 főt befogadó különterem az épület alsó szintjén.

Cégcsoportunk meglévő partnerei mellett további vendégeket elsősorban „szakmai estekkel” próbálunk szerezni: mértékadó és hiteles, gasztronómiában és turizmusban elismert influencerekkel, meghívott szállodavezetőkkel, budapesti idegenvezetőkkel, de van már Hop on Hop off busz is, ami teljes mértékben Paprika Revue House-ba öltözött, és több helyen kreatívokkal ott vagyunk a reptéren is. 

Kapcsolódó cikkeink