SZÉP-kártyák: Nem vándorolt át a pénz a kiskereskedelembe egyelőre
Úgy tűnik, hogy a turisztikai szektor aggodalmai a SZÉP kártya felhasználásában bekövetkező esetleges változások miatt a bolti vásárlások terén alaptalannak bizonyultak: továbbra se kenyeret is tejet veszünk SZÉP-kártyával, hanem inkább a nyaralásra költünk.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2014/11/SZEP-kartya.jpg)
Nem vándorolt át a pénz a kiskereskedelembe egyelőre
A bankok egybehangzóan megfigyelték, hogy a kártyatulajdonosok továbbra is túlnyomó részben a szálláshelyekre és éttermekre költik el SZÉP kártya egyenlegeiket. Csak egy kisebb részét irányítják szabadidős és rekreációs tevékenységekre. Az átlagos tranzakciónkénti kiadás nem mutat számottevő növekedést az élelmiszer-vásárlások terén. Az ember azt hihetné, hogy a szupermarketeknél arányosan kevesebbet költenek a magyarok, mint mondjuk a szállás vagy a családi vacsora költségeire, tehát az egy SZÉP kártyás tranzakcióra jutó átlagösszegnek csökkennie kellene. Azonban az új szabályozás nem hozott lényeges változásokat ezen a területen. Valójában az OTP Banknál az átlagos tranzakciós érték 1,7%-kal nőtt.
Az MBH Bank szerint 2023. augusztus 1. óta a tranzakciók 11%-a, a forgalom pedig 13,5%-a zajlott le élelmiszerboltokban. Az OTP Bank hasonló adatokat közölt augusztus első tíz napjára vonatkozóan, amelyek szerint a forgalom 12,2%-a élelmiszerboltokban történt. Ez azt jelenti, hogy az OTP SZÉP kártyákkal az élelmiszer-kereskedésekben végrehajtott költések összege ebben az időszakban nem érte el az 1,5 milliárd forintot.
Az elvárások ellenére a SZÉP kártya használhatóságának bővülése nem vezetett drasztikus változásokhoz a költési mintákban. A vendéglátás és a szálláshelyek továbbra is hasznot húznak a kártyatulajdonosok előnyben részesítéséből, míg a szupermarketekben nem tapasztalható számottevő változás a fogyasztói magatartásban.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >