Szentkirályi: a piaci növekedést túlszárnyalva mennyiségben és értékben is piacvezető
Az ACNielsen adatai alapján 2012-ben a hazai kiskereskedelmi ásványvízpiac az összesített vízpiaci mozgások szerint mennyiségben 2%-ot, értékben 6,2%-ot növekedett az előző évhez képest. A prémium márkatermékeket gyártó vállalatok között tavaly mennyiségben és értékben is – a piackutató cég kumulált vízpiaci adatai alapján* – piacvezető a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely összesen 6,9 milliárd forint árbevételt realizálva 14,5%-os növekedést tudott elérni 2011-hez képest. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2013-ban a tavalyi árbevételét 15%-kal tervezi növelni.
Stratégiai megállapodást kötött a Vidékfejlesztési Minisztérium a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-vel, az erről szóló dokumentumot Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter adta át tegnap délután, ünnepélyes keretek között a minisztériumban Balogh Leventének, a cég tulajdonos-ügyvezetőjének. Ezzel a kezdeményezéssel a minisztérium elismeri a Szentkirályi élelmiszeriparban betöltött fontos szerepét, valamint közös célul tűzték ki az össztársadalmi érdekek előmozdítását.
Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a kumulált magyar kiskereskedelmi ásványvízpiac 2012-ben mennyiségben 2%-ot, értékben pedig 6,2%-ot növekedett az előző évhez képest. Tavaly a karbonizációs adatok szerint a szénsavmentes, az enyhén szénsavas és az ízesített ásványvizek összes piaci aránya növekedett, azonban a szénsavas csökkent 2011-hez viszonyítva. A kimutatás alapján 2012-ben a Szentkirályi és az Emese ásványvizeknek köszönhetően a Szentkirályi Ásványvíz Kft. – a prémium márkatermékeket gyártó vállalatok között – tartva az előző évek eredményeit értékben, mennyiségben is piacvezető lett a kumulált kiskereskedelmi piacot tekintve.
A Szentkirályi ásványvíz volumenben 9,3%-ról 10%-ra, értékben 13,9%-ról 14,2%-ra növelte piacrészét. Az Emese ásványvíz mennyiségben 0,8%-ról 0,9%-ra erősítette pozícióját a középár kategória szegmensben, megtartva a 0,9%-os értékbeli pozícióját is.
Igazi sikernek tekinthető a Szentkirályi limonádé termékcsalád piaci bevezetése és eredményes értékesítése. A Szentkirályi csoport (Szentkirályi Ásványvíz Kft., Vitapress Kft.) közel 8 milliárd nettó vállalati árbevételéhez 700 millió forinttal járult hozzá 2012-ben a 6 ízből álló, 1,5 literes limonádé portfolió, amely termékcsoport idén újabb 3 ízzel bővül (feketeteás, zöldteás és cukormentes citromos). A HoReCa (Hotels, Restaurants, Cafes) piacon az üveges ásványvíz és üdítőital (limonádé 3 ízben) értékesítésével a cég mennyiségben (liter) meghaladta 8%-kal a 2011-es év eredményét. A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2012. évi belföldi árbevétele 6,9 milliárd forint volt, ezzel 14,5%-os növekedést ért el az előző évhez képest. A cégcsoport termékei a Vitapress Kft. (Európa egyik vezető alkoholmentes gyermekpezsgő gyártója) party- és soft drink értékesítésének is köszönhetően mára 45 országban van jelen, szemben a 2011. évi 38 országból álló disztribúciós szinthez képest. A Szentkirályi csoport idén 9 milliárdos árbevételt szeretne elérni, ami 15%-os növekedést jelentene.
A Vidékfejlesztési Minisztérium kezdeményezte a stratégiai együttműködés aláírását a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-vel. Az együttműködésről szóló megállapodást a minisztériumban, március 5-én vette át Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési minisztertől. Ezzel a lépéssel a minisztérium elismeri a Szentkirályi élelmiszeriparban betöltött fontos szerepét, valamint közös célul tűzték ki az össztársadalmi érdekek előmozdítását. Továbbá céljaik között szerepel például az agrár- és élelmiszergazdaság versenyképességének növelése, piaci pozícióinak javítása; a nemzeti földtulajdonlás védelme, az életképes gazdálkodást biztosító föld- és birtokpolitika megvalósítása, illetve támogatása; valamint annak elérése, hogy a fiatal generációk a mező- és élelmiszergazdaságban a jövőjük szempontjából vonzó életpályát találjanak; a vidék népességtartó és -eltartó képessége növekedjen; a jó minőségű élelmiszerellátás, illetve a feldolgozóipar erősödjön.
„Örömmel fogadtuk a minisztérium kezdeményezését, véleményem szerint ezzel az együttműködéssel országunk versenyképességéhez járulunk hozzá, hiszen a Szentkirályit, mint magyar tulajdonú céget tekintve, mindkét félnek közösek az érdekei.” – mondta Balogh Levente.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >