Szemüveg és koncertjegy a hipermarketekben

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 26. 00:03

Optikai pultokat nyit 84 szigetországi áruházában a brit Asda hipermarket-lánc. A hatalmas erejű és rengeteg fogyasztót elérő üzletláncok egyre gyakrabban árusítanak profiljuktól merőben eltérő termékeket.

Az Asda – mely Angliában a Tesco egyik legfőbb vetélytársa – ráadásul komoly kedvezményeket is kínál, például teljesen ingyen tesznek a lencsére tükröződésmentes bevonatot (ezért a szaküzletekben akár 30 fontot is elkérnek).
Az elmúlt években egyre több olyan új termékcsoporttal is találkozhattunk a szuper- és hipermarketekben, amelyek nem kapcsolódnak szorosan az áruházláncok profiljához.
Ilyen extra-szolgáltatások voltak az elsők között a saját márkás benzinkutak. Mára megszokott látvány az Auchan vagy a Metro melletti kis kút, a Tesco pedig bérbeadta kútjait a Shellnek. A jövő ebben a szegmensben is a keménydiszkontoké lehet: az Aldinak már Ausztriában is vannak igencsdak kedvelt benzinkútjai.
Egyre fontosabb szolgáltatás az utazásközvetítés. Hazánkban a Lidl és a Tesco is foglalkozik a turizmussal.
Egyre több helyen (egyelőre elsősorban még Nyugat-Európában) jelenik meg a repülőjegy és koncertjegy-árusítás. Csehországban idén októberben a Lidl-boltokban jelentős kedvezménnyel lehet vonatjegyeket vásárolni, a nemzeti vasúttársaság azonban azt sem zárta ki, hogy a különleges együttműködés akár hosszú távon is működhet.
Az extrák közül a legérdekesebbek az áruházláncok pénzügyi szolgáltatásai. A Sainsbury's és a Tesco bankjai kimondottan kedveltek Nagy-Britanniában, hiszen az áruházláncok neve összekapcsolódik az olcsósággal, így az ügyfelek a pénzügyi szolgáltatásban is ezt várják el – írja a pénzcentrum.hu.





Kapcsolódó cikkeink