Szemre való fejlődés
A wellness, a jó közérzet iránt növekvő igény tükröződik a dekorkozmetikumok emelkedő kiskereskedelmi forgalmában is. Értékben 14 százalékkal bővültek a bolti eladások tavaly, az előző évhez képest. Így a piac mérete meghaladja az évi 60 milliárd forintot. Mennyiségben 12 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen az eladott darabszámokat tekintve.Legnagyobb forgalmú a szemre való, illetve az arcot szépítő szegmens; mindkettő bolti eladása értékben egyik évről a másikra egyaránt 18 százalékkal emelkedett.
Az átlagosnál kisebb mértékben bővültek a dekorkozmetikumok száj és köröm szegmensei; előbbi 9, utóbbi pedig 5 százalékkal.
A dekorkozmetikumok bolti eladásából – értékben – a szem szegmens 37 százalékkal részesedett 2007-ben, az arc 27, a száj 16, a köröm 17, az arcápolás pedig 3 százalékkal.
Mennyiségben is a szem a legnagyobb szegmens, majd utána a köröm, arc, száj és arcápolás következik.
A kereskedelmi márkák forgalma csökkenő tendenciát mutat. Értékben 9-ről 8 százalékra csökkent a piaci részesedésük 2007-ben, az előző évhez képest. Mennyiségben 18 százalékról 16-ra változott a mutató.
Az egy darabra jutó fogyasztói átlagárak mindegyik szegmensben csökkentek, kisebb-nagyobb arányban. Leginkább szembetűnik a változás az arcra használatos dekorkozmetikumnál. Amíg egy darab átlagára 2006-ban 1411 forint volt, addig tavaly már csak 1278 forint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >