Szemre való fejlődés
A wellness, a jó közérzet iránt növekvő igény tükröződik a dekorkozmetikumok emelkedő kiskereskedelmi forgalmában is. Értékben 14 százalékkal bővültek a bolti eladások tavaly, az előző évhez képest. Így a piac mérete meghaladja az évi 60 milliárd forintot. Mennyiségben 12 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen az eladott darabszámokat tekintve.Legnagyobb forgalmú a szemre való, illetve az arcot szépítő szegmens; mindkettő bolti eladása értékben egyik évről a másikra egyaránt 18 százalékkal emelkedett.
Az átlagosnál kisebb mértékben bővültek a dekorkozmetikumok száj és köröm szegmensei; előbbi 9, utóbbi pedig 5 százalékkal.
A dekorkozmetikumok bolti eladásából – értékben – a szem szegmens 37 százalékkal részesedett 2007-ben, az arc 27, a száj 16, a köröm 17, az arcápolás pedig 3 százalékkal.
Mennyiségben is a szem a legnagyobb szegmens, majd utána a köröm, arc, száj és arcápolás következik.
A kereskedelmi márkák forgalma csökkenő tendenciát mutat. Értékben 9-ről 8 százalékra csökkent a piaci részesedésük 2007-ben, az előző évhez képest. Mennyiségben 18 százalékról 16-ra változott a mutató.
Az egy darabra jutó fogyasztói átlagárak mindegyik szegmensben csökkentek, kisebb-nagyobb arányban. Leginkább szembetűnik a változás az arcra használatos dekorkozmetikumnál. Amíg egy darab átlagára 2006-ban 1411 forint volt, addig tavaly már csak 1278 forint.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >