Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg a spanyol vásárlók számára a heti étkezések és bevásárlások tervezését.
A Mercadona termékadatain alapulva működő MercadonIA Juan Carlos Cavero Gracia telekommunikációs mérnök független fejlesztése. Az AI egy testreszabott GPT-modellt és az OpenAI platformját használva a lánc weboldaláról gyűjtött adatokat, például árakat és tápérték-információkat, dolgozza fel – számolt be az ESM az El Economista híradását idézve. A fejlesztő képolvasó technológia segítségével olvasta ki a kereskedő honlapján fotó formátumban elérhető tápértéktáblázatokból az adatokat.
A MercadonIA heti étrendeet tervez a különböző táplálkozási preferenciák figyelembevételével, például gluténmentes, alacsony kalóriatartalmú vagy vegán opciókkal. Az eszköz nemcsak a makrotápanyagok eloszlását elemzi, hanem költséghatékony megoldásokat is kínál, például kétfős, heti 50 eurós költségvetéshez igazított menüket. Az étrendekhez az asszisztens termékkategóriák (és üzletsorok) szerint rendszerezett bevásárlólistákat is generál, hogy a vásárlás gyorsabb és hatékonyabb legyen. A felhasználók olyan egyszerű utasításokkal szabhatják testre a szolgáltatást, mint például, hogy „Készíts gluténmentes menüt három fő részére fejenként maximum 1500 kalória energiatartalommal.”
2024 végén a Mercadona hálózata Spanyolországban 1.600 üzletből, Portugáliában pedig 51 üzletből állt. A kereskedő Lisszabonban 2025-ben nyitja meg első üzletét, amely a Mercadona „Efficient Store Model” (azaz hatékony üzletmodell) alapján kialakított 5.000 négyzetméteres, modern egység lesz.
Kapcsolódó cikkeink
EY: Már a magyar cégeket is mesterséges intelligenciával támadják
Idehaza is a vállalati visszaélések mindennapos eszközévé vált a mesterséges…
Tovább olvasom >KPMG: Hogyan lehet etikus és versenyképes az AI használata a hitelkockázat-elemzésben
Várhatóan a pénzintézetek és pénzügyi szolgáltatók lehetnek az egyik legnagyobb…
Tovább olvasom >Egymillió új taggal bővült tavaly a DIA hűségprogramja
A spanyol DIA szupermarketlánc 2024-ben több mint egymillió új taggal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >