Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg a spanyol vásárlók számára a heti étkezések és bevásárlások tervezését.
A Mercadona termékadatain alapulva működő MercadonIA Juan Carlos Cavero Gracia telekommunikációs mérnök független fejlesztése. Az AI egy testreszabott GPT-modellt és az OpenAI platformját használva a lánc weboldaláról gyűjtött adatokat, például árakat és tápérték-információkat, dolgozza fel – számolt be az ESM az El Economista híradását idézve. A fejlesztő képolvasó technológia segítségével olvasta ki a kereskedő honlapján fotó formátumban elérhető tápértéktáblázatokból az adatokat.
A MercadonIA heti étrendeet tervez a különböző táplálkozási preferenciák figyelembevételével, például gluténmentes, alacsony kalóriatartalmú vagy vegán opciókkal. Az eszköz nemcsak a makrotápanyagok eloszlását elemzi, hanem költséghatékony megoldásokat is kínál, például kétfős, heti 50 eurós költségvetéshez igazított menüket. Az étrendekhez az asszisztens termékkategóriák (és üzletsorok) szerint rendszerezett bevásárlólistákat is generál, hogy a vásárlás gyorsabb és hatékonyabb legyen. A felhasználók olyan egyszerű utasításokkal szabhatják testre a szolgáltatást, mint például, hogy „Készíts gluténmentes menüt három fő részére fejenként maximum 1500 kalória energiatartalommal.”
2024 végén a Mercadona hálózata Spanyolországban 1.600 üzletből, Portugáliában pedig 51 üzletből állt. A kereskedő Lisszabonban 2025-ben nyitja meg első üzletét, amely a Mercadona „Efficient Store Model” (azaz hatékony üzletmodell) alapján kialakított 5.000 négyzetméteres, modern egység lesz.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Olaszországban és Spanyolországban is terjeszkedik a Metro
Stratégiai partnerségre lépett a Metro Italia az olasz Multicedi nagykereskedővel,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >