Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg a spanyol vásárlók számára a heti étkezések és bevásárlások tervezését.
A Mercadona termékadatain alapulva működő MercadonIA Juan Carlos Cavero Gracia telekommunikációs mérnök független fejlesztése. Az AI egy testreszabott GPT-modellt és az OpenAI platformját használva a lánc weboldaláról gyűjtött adatokat, például árakat és tápérték-információkat, dolgozza fel – számolt be az ESM az El Economista híradását idézve. A fejlesztő képolvasó technológia segítségével olvasta ki a kereskedő honlapján fotó formátumban elérhető tápértéktáblázatokból az adatokat.
A MercadonIA heti étrendeet tervez a különböző táplálkozási preferenciák figyelembevételével, például gluténmentes, alacsony kalóriatartalmú vagy vegán opciókkal. Az eszköz nemcsak a makrotápanyagok eloszlását elemzi, hanem költséghatékony megoldásokat is kínál, például kétfős, heti 50 eurós költségvetéshez igazított menüket. Az étrendekhez az asszisztens termékkategóriák (és üzletsorok) szerint rendszerezett bevásárlólistákat is generál, hogy a vásárlás gyorsabb és hatékonyabb legyen. A felhasználók olyan egyszerű utasításokkal szabhatják testre a szolgáltatást, mint például, hogy „Készíts gluténmentes menüt három fő részére fejenként maximum 1500 kalória energiatartalommal.”
2024 végén a Mercadona hálózata Spanyolországban 1.600 üzletből, Portugáliában pedig 51 üzletből állt. A kereskedő Lisszabonban 2025-ben nyitja meg első üzletét, amely a Mercadona „Efficient Store Model” (azaz hatékony üzletmodell) alapján kialakított 5.000 négyzetméteres, modern egység lesz.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >AI és SEO: Forradalmi változás küszöbén állnak a kkv-k
A legfrissebb, 2025-ös Previsible AI Traffic Report szerint öt hónap…
Tovább olvasom >2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >