Szembemegy a negatív trendekkel az édesség
Bár a kiskereskedelmi forgalom csökkenő tendenciát mutatott az elmúlt évben, ennek negatív hatásai egyelőre nem érzékelhetőek az édességpiacon. Sőt! Továbbra is dinamikus fogyasztásnövekedés a jellemző szinte az összes kategóriára. A Bonbonetti-csoport széles termékportfóliójának köszönhetően csaknem az összes édességkategóriában jelen van, s megerősíthetjük, hogy a számunkra legfontosabb szegmensekben, a táblás csokoládéknál és a pralinéknál is 10 százalék feletti volt az éves piacnövekedés. A kereskedelem átalakulása azonban hatással van az összes piaci szereplőre: a diszkontok fokozatos térnyerése, a hipermarketek egyre szigorúbb kereskedelmi feltételrendszere nem könnyíti meg a gyártók helyzetét. A kereskedelem átstrukturálódása révén az összes szegmensben egyrészt a saját márkás termékek további térnyerését látjuk (vannak olyan édességkategóriák, mint például a drazsék, ahol ezen termékek volumenaránya meghaladja az 50 százalékot), másrészt viszont a támogatott, megbízható márkák is képesek voltak a további növekedésre. Emellett pozitív tendencia, hogy a prémium kategóriára is egyre nagyobb az igény, amely egyértelmű jele a csokoládéfogyasztási kultúra fejlődésének.
Erősödik az étcsokoládéból készült termékek iránti kereslet is. Ha megnézzük az elmúlt év (és a beköszönő főszezon) termékinnovációit, nagyon sok emelt kakaótartalmú terméket találunk. E mögött az egészséges életmód előtérbe kerülése áll. Emellett érdekes csomagolási újítások honosodnak meg itthon is a táblás szegmensben, így egyrészt a kemény díszdoboz a prémium ízeknél, míg a visszazárható fólia több vezető gyártó márkás termékénél is.
Cégünk az elmúlt egy évben szinte minden erejét márkáinak megerősítésére fordította. Idén is komoly beruházásokat adtunk át, hiszen csak így lehet tovább növekedni a piacon. No és azzal, hogy a legapróbb részletig minden minőséget érintő tényezőre odafigyelünk: legyen az a legkisebb alapanyag, eljárás vagy a végső értékesítés helyszíne. A Cherry Queent részben újrapozicionálva, megfiatalítva próbáltuk elmozdítani a versenytárs márkáktól, és ősszel a tradicionális range is bővül egy teljesen új ízvariánssal.
A klasszikus marketingmódszerek mellett itt kreatív kóstoltatásokat, az ajándékozáshoz kötött, közös promóciókat szerveztünk, de nyáron a hűtőpultokban is feltűnhettek desszertjeink. A tradicionális Tibi csoki, ami fogyasztóink szerint „mindig előrukkol valami újjal”, idén szintén sok innovációval jelentkezik: egyrészt belépett az igen kedvelt egész mogyorós tábláscsokoládé-szegmensbe két ízvariánssal, másrészt pedig a prémium kategória felé nyitott 3 új dobozos kiszerelésű termékkel. A Bonbonetti ernyőmárka is újrabevezetésen esett át, kívül-belül megújult.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >