Szelektív hulladékgyűjtés: csomagolóanyagait már bevásárláskor is kidobhatja!
Az Öko-Kord Országos Nonprofit Kft. kutatása alapján a vásárlók 90%-a támogatja az élelmiszerboltokban történő visszagyűjtést.
A csomagolóanyagok újrahasznosítását koordináló nonprofit szervezet kérdőíves megkérdezéses kutatása arra kereste a választ, hogy mi a vásárlóközönség véleménye a szelektív hulladékgyűjtésről és milyen arányban használja az ország több, mint száz pontján telepített műanyag, alumínium, üveg, karton italcsomagolások, szórólapok, és újságok visszagyűjtésére alkalmas Öko-Kord gyűjtőpontokat.
A több mint ezer megkérdezett válasza alapján1 a megkérdezettek 81%-a szelektíven gyűjti a hulladékait otthonában, és a vásárlóközönség 53%-a már tud az ország valamennyi Interspar és Kaiser’s üzletében, valamint a budapesti SPAR áruházakban kihelyezett formatervezett gyűjtőpontokról. A válaszadók 90% örül a vásárláshelyi gyűjtés lehetőségének, és a vásárlók 18%-a már használta is a hulladékgyűjtőket: a megkérdezettek 4%-a válaszolta, hogy rendszeresen leadja hulladékát a gyűjtőpontokon, 14% pedig már legalább egy alkalommal használta.
A szelektív hulladékgyűjtésről általánosságban feltett kérdésre a válaszadók 90%-a válaszolta, hogy számára fontos a szelektív hulladékgyűjtés, 8% szerint kevésbé fontos, és csupán a megkérdezettek 2%-a mondta, hogy számukra egyáltalán nem fontos, hogy anyagfajtánként gyűjtsék hulladékaikat. Az elemzésre került adatok alapján a válaszadók 65%-a tudatosan a kevésbé környezetszennyező csomagolású termékeket választja a vásárlásai során, míg 35%-nál ez nem szempont.
A bolti gyűjtés lehetőségének műszaki megteremtése mellett fontos eleme a programnak a lakosság mozgósítását célzó figyelemfelhívó kommunikáció, ezért a szervezet az üzletekben bejátszott rádióspottal, a vásárlótérben elhelyezett plakátokkal, és hostesspromóciókkal hívja fel a figyelmet az új szolgáltatására.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >