Szelektív hulladékgyűjtés: csomagolóanyagait már bevásárláskor is kidobhatja!
Az Öko-Kord Országos Nonprofit Kft. kutatása alapján a vásárlók 90%-a támogatja az élelmiszerboltokban történő visszagyűjtést.
A csomagolóanyagok újrahasznosítását koordináló nonprofit szervezet kérdőíves megkérdezéses kutatása arra kereste a választ, hogy mi a vásárlóközönség véleménye a szelektív hulladékgyűjtésről és milyen arányban használja az ország több, mint száz pontján telepített műanyag, alumínium, üveg, karton italcsomagolások, szórólapok, és újságok visszagyűjtésére alkalmas Öko-Kord gyűjtőpontokat.
A több mint ezer megkérdezett válasza alapján1 a megkérdezettek 81%-a szelektíven gyűjti a hulladékait otthonában, és a vásárlóközönség 53%-a már tud az ország valamennyi Interspar és Kaiser’s üzletében, valamint a budapesti SPAR áruházakban kihelyezett formatervezett gyűjtőpontokról. A válaszadók 90% örül a vásárláshelyi gyűjtés lehetőségének, és a vásárlók 18%-a már használta is a hulladékgyűjtőket: a megkérdezettek 4%-a válaszolta, hogy rendszeresen leadja hulladékát a gyűjtőpontokon, 14% pedig már legalább egy alkalommal használta.
A szelektív hulladékgyűjtésről általánosságban feltett kérdésre a válaszadók 90%-a válaszolta, hogy számára fontos a szelektív hulladékgyűjtés, 8% szerint kevésbé fontos, és csupán a megkérdezettek 2%-a mondta, hogy számukra egyáltalán nem fontos, hogy anyagfajtánként gyűjtsék hulladékaikat. Az elemzésre került adatok alapján a válaszadók 65%-a tudatosan a kevésbé környezetszennyező csomagolású termékeket választja a vásárlásai során, míg 35%-nál ez nem szempont.
A bolti gyűjtés lehetőségének műszaki megteremtése mellett fontos eleme a programnak a lakosság mozgósítását célzó figyelemfelhívó kommunikáció, ezért a szervezet az üzletekben bejátszott rádióspottal, a vásárlótérben elhelyezett plakátokkal, és hostesspromóciókkal hívja fel a figyelmet az új szolgáltatására.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >