Szekszárd legjobb vörösbora a 2016-os kékfrankos lett idén
A Schieber Pince egy 2016-os kékfrankosa lett a legjobb vörösbor a pénteken zárult, kétnapos szekszárdi borversenyen – közölte a szekszárdi hegyközség az MTI-vel.
A kategóriák legjobbjait egy héttagú, szekszárdi borászokból álló zsűri bírálta el, közel negyven mintából választották ki a csúcsborokat. A pénteki bírálatra a 90 pont felett értékelt, vagy a kategóriájában a két legmagasabb pontszámot elért bor került be.
A Schieber Pincészet Tabu elnevezésű kékfrankos-válogatása a Baranya-völgyi dűlőben fekvő ültetvényen termett öregtőkés szőlőből készült – mondta Schieber-Horváth Anita, a pincészet vezetője az MTI-nek.
A kiemelkedően jó évjáratot képviselő bort egy évig érlelték hordókban. A borászat vezetője megjegyezte: a díj bizonyítja, hogy a borvidék egyik zászlóshajójának számító kékfrankosból is lehet csúcsbort készíteni.
Szekszárdon az elmúlt három évben két merlot és egy cabernet-merlot házasítás lett a legjobb vörösbor.
Az idei versenyre 54 termelő összesen 238 bort nevezett, jellemzően a 2016-18-as évjáratokból. A minták között a legtöbb, 40 kékfrankos volt, emellett 22 cabernet franc, 20-20 cabernet sauvignon és merlot is a nyolc bíráló bizottság elé került. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Négy magyar platinaérem a Decanter World Wine Awardson
Négy platina- és kilenc aranyérmet hoztak el idén a magyar…
Tovább olvasom >Siller borok fesztiválját rendezik a hétvégén Pakson
Két év kihagyás után ismét megrendezik az Országos Sillerfesztivált Pakson,…
Tovább olvasom >
AM-államtitkár: több mint hárommilliárd forintos élelmiszeripari beruházás valósul meg Szekszárdon
Az Agrárminisztérium (AM) 1,8 milliárd forintos támogatásával 3,6 milliárd forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Procter&Gamble vezér: a forgalom kétszámjegyű bővülésére számítanak
A gyártókra nehezedő nyomás továbbgyűrűzik a fogyasztói árakra is, az…
Tovább olvasom >Az Unilever is csatlakozott a Green Pledge-hez
Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT),…
Tovább olvasom >Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz
Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36…
Tovább olvasom >