Székelyföld a magyar piac meghódítására készül
A Hargita és Kovászna megyei tanács kezdeményezésére bejegyezték azt a védjegyet, amely a székelyföldi termékek megkülönböztetésére szolgál és lökést adna a külföldi, így reményeik szerint a magyarországi értékesítéshez is.
Borboly Csaba, Hargita megye tanács elnöke szerint a megkülönböztetés a belső (hargitai, kovásznai és Maros megyei) piacokon azért lenne hasznos, mert a védjegy felhívná a lakosság figyelmét arra, hogy "otthonit" vásároljanak.
A székely vállalkozók termékei azonban külföldön is rajongótábort szerezhetnek. Borboly szerint magyarországi szupermarketek egész polcokat szentelnének a régió jellegzetességeinek.
"A legfontosabb, hogy jó minőséggel azonosuljon a brand. Első lépés tehát a védjegy bejegyzése után a termelők felkészítése arra, hogy tartósan megbízható színvonalon és állandó mennyiségben dolgozzanak, illetve jó marketingstratégiát kell kidolgozni.”
A jövőben szakmai szervezetek döntenek arról, hogy egyes termékfajták esetében milyen feltétellel alkalmazható a "Székelyföldi" márkajelzés – írta a bukaresti Új Magyar Szó nyomán az index.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >